Podle novely zákona č. 563/2004 Sb. a vyhlášky č. 317/2005 Sb., je rozsah studia 300 hodin rozdělen do 4 semestrů. Vyučování probíhá denní formou v době řádného semestru. Výuka probíhá obvykle v pátek od 14 hod.
Struktura výuky dle oblastí:
Oblast | Vyučující | Hodiny |
Pedagogika a psychologie | 70 | |
Obecná, vývojová a sociální psychologie | Ďatko | 18 |
Učitelská pedagogika | Rýdl | 12 |
Neuropedagogika | Rýdl, Šándorová | 6 |
Speciálně pedagogické přístupy v současné škole | Šándorová, Ehlová | 8 |
Pedagogicko-psychologická diagnostika ve školní praxi | Čermák, Ďatko | 18 |
Sociálně-pedagogická intervence | Sychrová | 8 |
Obecná didaktika a oborové didaktiky | 80 | |
Obecná didaktika | Rýdl | 18 |
Oborové didaktiky: didaktika společenskovědních oborů, přírodovědných oborů a výuky českého jazyka a cizích jazyků | Rýdl, Šándorová, Čermák, Hruška, Jáchimová, Reimannová | 40 |
Didaktické problémy v pedagogické psychologii | Ďatko | 10 |
Didaktika primární a sekundární prevence | Čermák, Ehlová | 12 |
Řízená a reflektovaná praxe | 150 | |
Plánování výuky a praxe I. | Rýdl, Ďatko | 18 |
Plánování výuky a praxe II. (v socioekonomicky znevýhodněném prostředí) | Rýdl, Ehlová | 16 |
Portfolio učitele | Ďatko, Rýdl, Reimannová | 6 |
Reflektivní seminář | Ďatko, Rýdl, uvádějící učitelé | 40 |
Pedagogická praxe I. | Ďatko, Rýdl | 35 |
Pedagogická praxe II. | Ďatko, Rýdl | 35 |
Celkem | 300 |