Vzdělání / Education:
2008 – 2003: doktorské studium, Pedagogika (zaměření na anglický jazyk), Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, téma disertační práce: Využití informačních technologií ve výuce odborného anglického jazyka: Blended learning v cizojazyčném vyučování. Ph.D. studies, Palacký University Olomouc, Faculty of Education, Thesis: Using ICT in ESP: Blended Learning in Foreign Language Teaching
1999 - 1992: Ústav jazyků a humanitních studií, Univerzita Pardubice, obor Učitelství cizích jazyků pro ZŠ – angličtina University of Pardubice, Department of Languages and Arts (master degree in Foreign Language Teaching in Elementary Schools – English)
Zaměstnání / Work experience:
současnost – prosinec 2000: Univerzita Pardubice, Filozofická fakulta, Katedra anglických a amerických studií
listopad 2000 – září 1997: vedoucí pobočky Překladatelského servisu skřivánek, s.r.o. v Pardubicích
srpen 1997 – červen 1997: brand co-ordinator firmy Tricotbest, s.r.o.
květen 1997 – září 1995: učitelka, Obchodní akademie Pardubice
present – December 2000: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy, Department of English and American Studies
November 2000 – September 1997: branch manager of Překladatelský servis skřivánek, s.r.o. Pardubice
August 1997 – June 1997: brand co-ordinator, Tricotbest, s.r.o.
May 1997 – September 1995: teacher of English, Commercial Academy, Pardubice
Odborné zaměření / Research interests:
obecná didaktika a didaktika anglického jazyka, klinická komponenta ve vzdělávání učitelů anglického jazyka (spolupráce student-mentor-tutor, akční výzkum ve výuce anglického jazyka, digitální kompetence), pojetí výuky angličtiny studentů učitelství AJ (profesní portfolio, kompetenční profil učitele AJ)
pedagogy and teaching English as a foreign language, clinical teaching practice in English language teacher education (student-mentor-tutor cooperation, action research in ELT, digital competence), student English language teacher’s approach of ELT (professional portfolio, English language teacher competence)
Publikační činnost / Publications:
Monografie / Monography:
Reimannová, Irena. 2011. Blended learning ve výuce obchodní angličtiny. Pardubice: Univerzita Pardubice. ISBN: 978-80-7395-347-8.
Kapitola v odborné knize / Chapter in monography:
Černá, Monika & Irena Reimannová. 2023. “Mentors’ perceptions of supervising student English language teachers during one-year clinical practice” In Innovations, Technologies and Research in Education. Proceedings of ATEE Spring Conference, edited by Linda Daniela, 516–534. Riga: University of Latvia Press.
Reimannová, Irena 2022. „The formation and evolution of student English language eachers’ professional identity“. In Huschová, Petra, Keplová, Kateřina and Helena Zitková (eds.). Pushing the Boundaries: Enhancing Non-Native Learners' Communicative Competence. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2022, 72–88. ISBN 978-80-7560-425-5.
Huschová, Petra and Irena Reimannová. 2015. “Academic Writing: Modal Verbs in the Role of Hedges.” In Learner Corpora and English Acquisition, edited by Monika Černá, Jaroslava Ivanová, and Šárka Ježková, 57–33. Pardubice: Univerzita Pardubice. ISBN: 978-80-7395-946-3.
Články v časopisech, antologiích, sbornících / Articles in journals, readers, conference proceedings:
Kopáčková, H., Simonová, S., & Reimannová, I. 2024. "Digital transformation leaders wanted: How to prepare students for the ever-changing demands of the labor market." The International Journal of Management Education 22 (1). https://doi.org/10.1016/j.ijme.2024.100943
Reimannová, Irena & Kateřina Keplová. 2023. “From Virtual to Physical: Insights into Student English Language Teachers’ Perceptions of Preparedness for Face-to-Face Placement Teaching.” In Pedagogika: New challenges for education in times of crisis and major societal change (4). (v tisku)
Spilková, Vladimíra and Irena Reimannová. 2021. „Intervence české vzdělávací politiky ve vztahu k výzkumně doloženým poznatkům a doporučením: případ požadavků na kvalifikaci učitele.“ Pedagogika: časopis pro vědy o vzdělávání a výchově 71 (3), s. 351–376.
Reimannová, Irena. 2019. “Examining grammatical knowledge of English language student teachers.” Hradec Králové Journal of Anglophone Studies, 6 (2), edited by Helena Polehlová, 94-105. Hradec Králové: Department of English Language and Literature, Faculty of Education, University of Hradec Králové. ISSN: 2336-347 (Print), 2571-032X (Online).
Reimannová, Irena. 2018. “Integrating Mahara Eportfolio in the Curriculum Of English Language Teacher Education Study Programme.” DisCo 2018: Overcoming the Challenges and the Barriers in Open Education -13th conference reader, edited by Jan Beseda and Lucie Rohlíková, 335-342. Prague: Centre for Higher Education Studies. ISBN: 978-80-86302-83-6.
Reimannová, Irena. 2015. “Pre-service English Language Teachers‘ Perceptions and Development of TPACK in the ICT-Integrated Course. ” Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2015, 143-149. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-615-5.
Reimannová, Irena. 2015. “Blended learning kurz Prezentační dovednosti pro učitele.” Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2015, 44-50. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-615-5.
Pospíšilová, Linda and Irena Reimannová. 2013. “Osobní učební prostředí českých a finských studentů.” Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-327-7.
Pospíšilová, Linda and Irena Reimannová. 2013. “Virtual English Student Teacher.“ Bildung und Sprachen in Europa / Education and Languages in Europe, 419-428. Munster: LIT Verlag Wien / LIT Verlag Berlin. ISBN 978-3-643-50505-7.
Reimannová, Irena. 2012. “Vývojové trendy v pojetí role učitele při integrování ICT do výuky anglického jazyka.” Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, edited by Věra Ježková, 675-682. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7290-620-8.
Účast na dalších (mezinárodních) konferencích, přednáškách, atd. / Other conferences, lectures, etc.:
Huschová, Petra and Reimannová, Irena. 2019. “Pitfalls of Creating an Online Glossary of Linguistic Terms.” Hradec Králové Anglophone Conference. Hradec Králové, 28–29 March, 2019.
Reimannová, Irena and Helena Zitková. 2019. “ Rebuilding student teachers‘ preconcepts.” Hradec Králové Anglophone Conference. Hradec Králové, 28–29 March, 2019.
Reimannová, Irena. 2018. “Integrating Mahara Eportfolio in the Curriculum of English Language Teacher Education Study Programme.” DisCo 2018: Overcoming the Challenges and Barriers in Open Education. Praha, 25-26 June, 2018.
Reimannová, Irena. 2015. “Blogs in Presentation Skills for Teachers.” DisCo 2015: From analog education to digital education. Ústav informačních studií a knihovnictví Filozofické fakulty UK a Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i., Praha.
Reimannová, Irena. 2015. “Examining grammatical competence of English language student teachers. ” Hradec Králové Anglophone Conference. Katedra anglického jazyka a literatury, Univerzita Hradec Králové, Hradec Králové.
Reimannová, Irena. 2014. “Moodle Workshop Module in Project Paper Writing.” Konference Unicom 2014. Univerzita Pardubice – JC, Pardubice.
Reimannová, Irena. 2014. “Modul Workshop ve výuce akademického psaní v anglickém jazyce.” 3. ročník mezinárodní konference MoodleMoot.cz. Společnost PragoData Consulting, s.r.o., ve spolupráci s Českou zemědělskou univerzitou v Praze, Metropolitní univerzitou Praha, Veterinární a farmaceutickou univerzitou Brno, VŠB-TU Ostrava, VUT v Brně a EUNIS-CZ, Praha.
Huschová, Petra and Irena Reimannová. 2014. “Building Subject Content Knowledge of Student Teachers.” 12th International Cultural Studies Conference & 1st International Conference on Linguistics and Teaching/Learning English In/outside the frame. University of Pardubice, Pardubice.
Černá, Monika, Irena Reimannová, and Helena Zitková. 2014. “Budování znalosti obsahu u studentů učitelství anglického jazyka.” 22. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, Olomouc.
Pospíšilová, Linda and Irena Reimannová. 2013. “Osobní učební prostředí vysokoškolských studentů.” 21. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Ústí nad Labem.
Huschová, Petra and Irena Reimannová. 2013. “Analýza pragmatické kompetence: Hedging v bakalářských pracích studentů učitelství anglického jazyka (pilotní studie).” 21. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Ústí nad Labem.
Příspěvky na konferencích / Conference Papers
Černá, M. & Reimannová, I. Akční výzkumy studentů v přípravném vzdělávání učitelů anglického jazyka. Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání. 31. výroční konference ČAPV, Ústí na Labem, UJEP, 5.–7. září 2023
Černá, M. & Reimannová, I. Role oborové didaktiky ve státní zkoušce učitelské způsobilosti. Didaktika cizích jazyků: současné výzvy pro kvalifikační růst i výuku na českých vysokých školách, Brno, PedF MU, 14. 9. 2023.
Kopáčková H., Reimannová, I. & Šimonová, S. Využití akčního výzkumu pro zvýšení kvality výuky digitálních kompetencí studentů. Proměny vzdělávání, Plzeň, PedF ZČU, 15. 9. 2023.
Černá, M. & Reimannová, I. Action Research in Teacher Education. Second Language Learning and Teaching: Taking Stock and Looking Ahead, Poland, Kalisz, 15–17 May 2023.
Černá, Monika and Irena Reimannová. Integrující role oborové didaktiky v rámci klinické praxe. Oborovědidaktická konference. Brno, Pedagogická fakulta, 15 December 2022.
Reimannová, Irena. Systematic Review: The Role of Emotions in Professional Learning of Student English Language Teachers during School-Based Teaching Practice. 16th International Cultural Studies Conference & 5th International Conference on Linguistics and Language Teaching and Learning ‘In/Outside the Frame'. Pardubice, UPCE, 10–11 November 2022.
Černá, Monika and Irena Reimannová. „Mentors’ Perceptions of Supervising Student English Language Teachers During One-Year Clinical Practice.“ ATEE 2022 Annual Conference: To Be, or Not to Be a Great Educator. Riga, University of Latvia, 29–31 August 2022.
Keplová, Kateřina and Irena Reimannová.2022„Student teachers’ perceptions of online preparation for face-to-face teaching English.“ The 10th European Conference on Language Learning (ECLL). London, The International Academic Forum (IAFOR), 14–17 July 2022.
Přednášky pro veřejnost
Černá, M. & Reimannová, I. Přístupy a metody ve výuce angličtiny: průlet stoletími. Cyklus přednášek UVČ FF UPCE v ak. roce 2023/24, Pardubice, FF UPCE, 14. 12. 2023.
Spilková, V. & Reimannová, I. Pojetí kvality učitele v anglosaském světe. Cyklus přednášek UVČ FF UPCE v ak. roce 2023/24, Pardubice, FF UPCE, 23. 11. 2023.
Spoluorganizátor konference / Conference co-organizer
14th International Cultural Studies Conference & 3rd International Conference on Linguistics and Teaching/Learning English 'In/Outside the Frame', Pardubice, 8–9.11. 2018
13th International Cultural Studies Conference & 2nd Internation Conference on Linguistics and Teaching/Learning English 'In/Outside the Frame' (KAA, FF UPa, 13.-14.2016)
12th International Cultural Studies Conference & 1st International Conference on Linguistics and Teaching/Learning English In/outside the frame (KAA, FF, UPa, 20.-21.10.2014)
Výukové Erasmus pobyty/Erasmus stays
Erasmus – výukový pobyt Maďarsko, Pécs, University of Pécs (31.3.-4.4.2014)
Erasmus - výukový pobyt Itálie, Foggia, University of Foggia (13.-18.5.2013)
Rozvojové a grantové projekty / Development and grant projects:
Řešitel projektu “ Podpora motivace a rozvoj profesních kompetencí budoucích pedagogických pracovníků” (Fond vzdělávací politiky MŠMT), 2019
Řešitel projektu “Rozvoj profesní připravenosti studentů učitelství anglického jazyka” (Fond vzdělávací politiky MŠMT), 2017
Řešitel projektu „Inovace předmětů profesních modulů AJSP a UČAJ: integrace digitálního portfolia Mahara do výuky“ (Interní rozvojová soutěž UPa), 2016
Spoluřešitel projektu „Student-mentor-tutor: prohloubení spolupráce s praxí“ (Fond vzdělávací politiky MŠMT), 2014-2016
Spoluúčast na celouniverzitních projektech (Univerzita a kampus bez bariér – Handicapy; Integrace a inovace výuky v rámci studijních programů realizovaných na Univerzitě Pardubice – in2)
Další aktivity
Spoluorganizátor Didaktického klubu (https://student-mentor-tutor.webnode.cz/)