Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

univerzita_pardubice_ziskala_oceneni_hr_award_autor_j._jambor_173346_179766_198972.jpg

Studium je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří kvalifikaci učitele cizího jazyka mohou získat vykonáním jazykové zkoušky z příslušného cizího jazyka odpovídající minimálně úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (dále jen „SERR pro jazyky“) a doplňujícím didaktickým studiem příslušného jazyka. Program je tedy určen pro účastníky s magisterským vzděláním v oblasti pedagogických věd nebo jiným magisterským vzděláním doplněném vzděláním zaměřeným na přípravu učitelů, a to v bakalářském studijním programu nebo v programu celoživotního vzdělávání na vysoké škole. Kromě toho by měl uchazeč prokázat znalost cizího jazyka na úrovni minimálně C1 SERR pro jazyky.

Minimální počet účastníků kurzu: 10            
Maximální počet účastníků kurzu: 25

Cíl studia: 
Absolvent získá znalosti a dovednosti v oblasti oborové didaktiky anglického jazyka. Studium je zaměřeno na problematiku dosažení vzdělávacích cílů ve všech čtyřech jazykových dovednostech žáků, tj. v porozumění písemnému projevu (čtení) a ústnímu projevu (poslech) a v samostatném písemném a ústním projevu s rozlišením pro jednotlivé věkové skupiny žáků 1. a 2. stupně základní školy, střední školy a jazykových škol s právem státní jazykové zkoušky.  Účastníci programu se seznámí i se základy managementu výuky anglického jazyka ve třídě a s nejnovějšími trendy ve výuce anglického jazyka.

Kurzovné a jeho splatnost: 
Kurzovné: 9.800,-- Kč 
Platební údaje budou uchazeči sděleny v případě přijetí ke studiu.

E-přihláška   


Podmínky pro přijetí ke studiu

K přihlášce je nezbytné doložit dokumenty prokazující:

  1. ukončené magisterské vzdělání v oblasti pedagogických věd nebo jiné magisterské vzdělání doplněné vzděláním zaměřeným na přípravu učitelů, a to v bakalářském studijním programu nebo v programu celoživotního vzdělávání na vysoké škole
  2. znalost cizího jazyka na úrovni minimálně C1 SERR pro jazyky

Důležité termíny

Podání přihlášek (včetně požadované dokumentace uvedené výše): do 31. 8. 2024
Zahájení výuky: září 2024
Zaplacení administrativního poplatku: do 31.8.2024

Pokyny k platbě:
Poplatek za přijímací řízení: Kč 200,--
Číslo účtu: 37030561/0100
Variabilní symbol: 100006
Konstantní symbol: 379 pro složenku; 308 pro bezhotovostní převod
Specifický symbol: oborové číslo uchazeče pro e-přihlášku 


Forma a organizace studia: Kurz je koncipován jako prezenční, probíhá v rámci jednoho semestru na FF UPCE. Výuka probíhá v anglickém a českém jazyce. Studium zahrnuje 60 hodin výuky a pokrývá témata dle Standardu doplňujícího didaktického studia příslušného cizího jazyka (č.j. MSMT- 42452/2013). 

Způsob zakončení: Splnění stanovených požadavků studia, včetně absolvování závěrečné zkoušky ve formě prezentace a obhajoby profesního mini-portfolia. Absolvent kurzu obdrží na jeho konci Osvědčení o absolvování programu celoživotního vzdělávání: Doplňující didaktické studium anglického jazyka. 


Kontaktní osoba: Mgr. Helena Zitková, Ph.D., helena.zitkova@upce.cz

Studium je určeno pro kvalifikované učitele, kteří chtějí vykonávat specializovanou činnost provázejícího učitele, vedou nebo chtějí vést pedagogické praxe a spolupracují se začínajícími učiteli, tj. učitele (provázející i uvádějící), mentory pedagogických praxí, VŠ mentory, apod. 

Maximální počet účastníků v ročníku: 25

E-přihláška   

Cíl studia:  Hlavním cílem studia je rozvoj kompetence pro výkon role provázejícího učitele, tedy rozvoj mentorských znalostí a dovedností v oblasti řízení procesu profesního učení u studentů učitelství a u začínajících vyučujících, v poskytování zpětné vazby, v hodnocení a reflektování praxe a průběhu/výsledků profesního učení. Obecným cílem tohoto vzdělávání je přispívat ke zvyšování kvality učitelské přípravy.

Studium je dvousemestrové, skládá se ze vstupního vzdělávání, na které navazuje průběžné vzdělávání (v celkovém rozsahu 50 hodin). 

Témata vstupního vzdělávání mentorů (rozsah 30 hodin, z toho 15 hodin prezenčně, 7 hodin online/ve školách, 8 hodin samostudia): 

  • Znalost profesní přípravy na fakultě s ohledem na roli provázejícího učitele
  • Vytváření bezpečného prostředí (ve spolupráci mentora a studenta učitelství), včetně stylů mentorského vedení a podpory, sdílení dobré praxe)
  • Společné plánování výuky 
  • Pozorování a identifikace klíčových aspektů výuky
  • Poskytování zpětné vazby, vedení reflektivního dialogu
  • (Sebe)hodnocení a (sebe)reflektování praxe a průběhu/výsledků profesního učení (mentora i mentorovaného)

Vstupní kurz pro provázející učitele: Mentoring pro učitele (vstupní kurz) je podle MŠMT v souladu se Standardem vstupního školení a byl schválen pro použití v pokusném ověřování pro školní rok 2024/25 (viz web MŠMT). 


Témata průběžného vzdělávání mentorů (rozsah 20 hodin, z toho 12 hodin prezenčně/online/ve školách, 8 hodin samostudia): 

  • Společné plánování výuky 
  • Pozorování a identifikace klíčových aspektů výuky
  • Poskytování zpětné vazby, vedení reflektivního dialogu
  • (Sebe)hodnocení a (sebe)reflektování praxe a průběhu/výsledků profesního učení (mentora i mentorovaného)

Forma studia: kombinovaná (prezenčně a distančně). Prezenční výuka je realizována na FF UPCE, přímo na institucích – školách, ve kterých studenti vykonávají praxi, a synchronně prostřednictvím online nástroje MS Teams. Distanční výuka (samostudium) je řízena prostřednictvím on-line technologie LMS Moodle. 1 vyučovací hodina = 45 minut.

Způsob zakončení: Úspěšným absolventem kurzu je ten účastník kurzu, který v jeho průběhu plní průběžně zadávané úkoly a zúčastní se závěrečného zhodnocení formou ohniskové skupiny (skupinový rozhovor), případně volitelně reflexe vedení reflektivních rozhovorů se studenty a vlastních hodin mentorů. 

Absolvent kurzu obdrží na jeho konci Osvědčení o absolvování programu celoživotního vzdělávání: Mentoring pro učitele (vstupní kurz pro provázející učitele). Na tento základní kurz bude navazovat ještě následný kurz Mentoring pro učitele (průběžné vzdělávání) v rozsahu 20 hodin (z toho 12 hodin výuky na fakultě/online/ve školách a 8 hodin samostudia). Absolvent kurzu obdrží na jeho konci Osvědčení o absolvování programu celoživotního vzdělávání: Mentoring pro učitele (navazující kurz pro provázející učitele).


Kontaktní osoba: Mgr. Helena Zitková, Ph.D., helena.zitkova@upce.cz

Učitelství anglického jazyka pro základní a střední školy v rámci celoživotního vzdělávání (CŽV) je určeno pro absolventy vysokých škol neučitelských oborů s dokončeným vysokoškolským vzděláním, zejména pak pro učitele anglického jazyka na základní a střední škole a pro další zájemce o práci učitele anglického jazyka na základní a střední škole, kteří nesplňují zákonný předpoklad odborné kvalifikace. 

Studium je kombinované (tj. prezenční a distanční formy výuky) - prezenční výuka probíhá v 1. roce studia v sobotu a ve 2. roce studia v pátek odpoledne. Výuka je rozdělena do 4 semestrů s časovou dotací 104 hodin prezenční výuky, 106 hodin distanční výuky a 140 hodin řízené a reflektované praxe. 

Struktura výuky Počet hodin celkem 
Pedagogicko-psychologický základ 98 
Oborová didaktika 112 
Řízená a reflektovaná praxe 140 

Podmínky pro přijetí ke studiu

  1. Dokončené VŠ vzdělání (Mgr., Ing.). K přihlášce je nezbytné doložit VŠ diplom, příp. vysvědčení o státní závěrečné zkoušce.
  2. Anglický jazyk na úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce (ověřuje se přijímací zkouškou). (Přijímací zkoušku lze nahradit standardizovanou zkouškou na úrovni C1 (Cambridge C1 Advanced – CAE; IELTS stupeň 7–8; ELSA C1; JETSET ESOL International Qualifications C1; TOEFL iTP® Level 1: 627–677 (C1); Pearson Tests of English General (Level 4); LanguageCert SELT Listening, Reading, Writing & Speaking C1; a jejími ekvivalenty na úrovni C2). Doklad o vykonané zkoušce (certifikát, včetně bodového hodnocení) je nutné připojit spolu s ostatním doklady k e-přihlášce.)

Na základě výše uvedených podmínek je sestaveno pořadí uchazečů, z nichž 30 nejúspěšnějších bude přijato do programu celoživotního vzdělávání. Děkan Fakulty filozofické si vyhrazuje právo prominout přijímací zkoušku v případě, kdy maximální počet přihlášek ke studiu nepřekročí maximální kapacitu; případně neotevřít první ročník, na který se nepřihlásil dostatečný počet uchazečů.

Minimální počet účastníků v ročníku: 12           
Maximální počet účastníků v ročníku: 30

E-přihláška   

Zakončení studia: Studium je ukončeno komisionální závěrečnou zkouškou, která se skládá z prezentace a obhajoby závěrečné písemné práce, tj. profesního portfolia a následné diskuse.

Absolvent tohoto studia získává odbornou kvalifikaci dle § 2 vyhlášky č. 317/2005 Sb. o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů. Pokud zároveň splňuje další dva kvalifikační požadavky podle par. 12 zákona o pedagogických pracovnících č. 563/2004 Sb., tedy úspěšně absolvoval jazykovou zkoušku z angličtiny minimálně na úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky) a Doplňující didaktické studium anglického jazyka v rozsahu min. 60 hodin, získává kvalifikaci učitele anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy a je způsobilý vyučovat anglický jazyk na 1. a 2. stupni ZŠ a na SŠ.


Důležité termíny

V tomto roce studium neotvíráme.

Podání přihlášek (včetně požadované dokumentace uvedené výše): do 31. 7. 2023
Přijímací zkoušky: 1. 9. 2023
Zahájení výuky: 23. 9. 2023


Kontaktní osoba: Mgr. Helena Zitková, Ph.D., helena.zitkova@upce.cz

Mgr. Helena Zitková, Ph.D.

tel.    + 420 466 036 222
e-mail: helena.zitkova@upce.cz
budova EA,13. patro, místnost 13 032