Podpora motivace a rozvoj profesních kompetencí budoucích pedagogických pracovníků
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program: Ukazatel F (Fond vzdělávací politiky)
Období realizace: 01.08.19 - 31.12.19
Pracoviště:
Fakulta filozofická - Katedra anglistiky a amerikanistiky
Hlavní řešitel: Reimannová IrenaSpoluřešitelé: Sychrová Adriana | Hájková Lucie | Křišťálová Jana | Zitková Helena | Černá Monika | Spilková Vladimíra | Šándorová Zdenka | Ehlová Marcela
Popis:
Cílem projektu je rozvíjet profesní kompetence studentů v pedagogických oborech (v našem konkrétním případě budoucích učitelů anglického jazyka vzdělávaných v rámci bakalářského a navazujícího magisterského studia) prostřednictvím těsné spolupráce s praxí, zejména na primárním, nižším i vyšším sekundárním stupni vzdělávání a podpořit tak motivaci a zájem studentů o vstup do učitelské profese. Důraz je v duchu modelu učitele jako reflektivního praktika kladen na propojování teorie s praxí, tj. na prohlubování didaktických dovedností a znalostí obsahu studentů učitelství anglického jazyka, především při realizování náslechů, pedagogických praxí, mikrovyučování, realizaci částí vybraných kurzů za účasti odborníků z praxe a prostřednictvím sdílení zkušeností. Zároveň je cílem rozšíření a prohloubení přípravného vzdělávání budoucích pedagogických pracovníků v sociální sféře. Studenti navazujícího magisterského studijního programu Resocializační pedagogika se seznámí s reálným prostředím, kulturou a výchovně vzdělávací činností v institucích v počáteční fázi své profesní přípravy. Důraz je kladen na propojování teorie s praxí formou exkurzí v různých institucích, úzkou spolupráci s odborníky z praxe a zvyšování profesních kompetencí studentů v rámci povinných a povinně-volitelných studijních předmětů.
Cílem projektu je rozvíjet profesní kompetence studentů v pedagogických oborech (v našem konkrétním případě budoucích učitelů anglického jazyka vzdělávaných v rámci bakalářského a navazujícího magisterského studia) prostřednictvím těsné spolupráce s praxí, zejména na primárním, nižším i vyšším sekundárním stupni vzdělávání a podpořit tak motivaci a zájem studentů o vstup do učitelské profese. Důraz je v duchu modelu učitele jako reflektivního praktika kladen na propojování teorie s praxí, tj. na prohlubování didaktických dovedností a znalostí obsahu studentů učitelství anglického jazyka, především při realizování náslechů, pedagogických praxí, mikrovyučování, realizaci částí vybraných kurzů za účasti odborníků z praxe a prostřednictvím sdílení zkušeností. Zároveň je cílem rozšíření a prohloubení přípravného vzdělávání budoucích pedagogických pracovníků v sociální sféře. Studenti navazujícího magisterského studijního programu Resocializační pedagogika se seznámí s reálným prostředím, kulturou a výchovně vzdělávací činností v institucích v počáteční fázi své profesní přípravy. Důraz je kladen na propojování teorie s praxí formou exkurzí v různých institucích, úzkou spolupráci s odborníky z praxe a zvyšování profesních kompetencí studentů v rámci povinných a povinně-volitelných studijních předmětů.