Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

doc. PaedDr. Monika Černá, Ph.D.

User picture
  • Výuka, rozvrh, termíny
  • Odborný profil
  • Publikace
  • Projekty
  • Další aktivity

Výuka

KAA/BBCSE (2023) - - - SE
KAA/BPRX2 (2023) G - CV -
KAA/BPRX3 (2023) G - - -
KAA/BRFS (2023) G - - SE
KAA/BSPK (2023) G - - SE
KAA/BUDAJ (2023) G PR - -
KAA/MAPRE (2023) - PR - SE
KAA/MAPRE (2023) G PR - SE
KAA/MDID1 (2023) G PR - -
KAA/MDID2 (2023) G PR - SE
KAA/MDISE (2023) - - - SE
KAA/MHUU (2023) G - CV -
KAA/MIDAJ (2023) - PR - SE
KAA/MIDAJ (2023) G - - -
KAA/MREF1 (2023) - - - SE
KAA/MSAJ (2023) G - - -
KAA/MUCZP (2023) G - - -
KAA/MUPX1 (2023) G - CV -
KAA/MUPX2 (2023) G - CV -
KAA/MUSLA (2023) G - - -

Rozvrh

23. 09. 2024
09:00-10:00 EA / 13025 KAAMDID2 0
10:00-11:00 EA / 13025 KAAMDID2 0
24. 09. 2024
09:00-11:00 EA / 13025 KAABBCSE 0
12:00-14:00 EA / 13022 KAAMREF2 0
25. 09. 2024
12:00-14:00 EA / 13024 KAABRFS 0
14:00-15:00 EA / 13024 KAAMDID1 0

Termíny

Vzdělání a akademická kvalifikace

Titul
PaedDr.
Rok
1988
Obor
Tělesná výchova - angličtina
Škola
Univerzita Karlova Praha
Titul
Ph.D.
Rok
2004
Obor
Pedagogika
Škola
Univerzita Karlova Praha

Přehled zaměstnání

Od (rok)
1988
Do (rok)
1991
Zastávaná pozice
učitelka TV a anglického jazyka
Zaměstnavatel
Gymnázium Dašická, Pardubice
Od (rok)
1991
Zastávaná pozice
odborný asistent
Zaměstnavatel
Univerzita Pardubice

Členství

Název
Česká asociace pedagogického výzkumu
Od (rok)
2008

Publikace

ČERNÁ, M. - REIMANNOVÁ, I. Mentors’ perceptions of supervising student English language teachers during one-year clinical practice. In To Be or Not to Be a Great Educator, 2022 : Proceedings of ATEE Annual Conference. Riga: University of Latvia, 2023. s. 494-512 s. ISBN 978-9934-36-019-0.
ČERNÁ, M. Private Tutoring in English Through the Eyes of Its Recipients Orbis scholae, 2020, vol. 14, no. 2, s. 59-79. ISSN: 1802-4637.
TŮMA, F. - PÍŠOVÁ, M. - ČERNÁ, M. Eroding trust in teacher professionalism: An ethnomethodological analysis of radio interviews with Czech experts on education Studia paedagogica, 2020, vol. 25, no. 2, s. 47-69. ISSN: 1803-7437.
ZITKOVÁ, H. - ČERNÁ, M. - ZELINKOVÁ, O. Dyslexie: Zaostřeno na angličtinu. 1. vyd. Libčice nad Vltavou: Pasparta Publishing s.r.o., 2020. 157 s. ISBN: 978-80-88290-62-9.
ČERNÁ, M. Autonomy in learning English pronunciation: the role of portfolios Hradec Králové Journal of Anglophone Studies, 2017, vol. 4, no. 1, s. 33-43. ISSN: 2336-3347.
ČERNÁ, M. - IVANOVÁ, J. - MYSLIVEC, J. Predictors of the Czech learners´ acquisition of selected English phonemes Journal of Language and Cultural Education, 2017, vol. 5, no. 3, s. 22-45. ISSN: 1339-4045.
ČERNÁ, M. - PÍŠOVÁ, M. - VLČKOVÁ, K. Vliv klinické zkušenosti na profesní rozvoj studentů učitelství Studia paedagogica, 2017, vol. 22, no. 3, s. 41-68. ISSN: 1803-7437.
ČERNÁ, M. - IVANOVÁ, J. - JEŽKOVÁ, Š. - HORNOVÁ, L. Routes and Destinations. Learning histories of Czech speakers of English and their achievemnet in selected communicative language competences. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2016. 406 s. ISBN: 978-80-7560-034-9.
ČERNÁ, M. Motivation in language learning: Focus on individual learners´ stories. In Learner Corpora and English Acquisition. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015. 17 s. ISBN: 978-80-7395-946-3.
ČERNÁ, M. Pre-primary English language learning and teacher education in the Czech Republic. In Early years second language education: international perspectives on theories and practice. 1. vyd. Oxon: Routledge, 2015. 11 s. ISBN: 978-0-415-70527-1.
ČERNÁ, M. Aspekty osvojování si anglického jazyka u českých studentů při vstupu do přípravného vzdělávání učitelů. In Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2013. s. nestránkováno s. ISBN 978-80-7414-602-2.
ČERNÁ, M. - URBANOVÁ, Z. - VÍT, M. PRONUNCIATION AWARENESS OF STUDENTS IN ENGLISH LANGUAGE STUDY PROGRAMMES. In New Trends in Educating Future Teachers in English VI: Conference Proceedings. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. s. 22-37 s. ISBN 978-80-244-2821-5.
ČERNÁ, M. Highly Gifted Pupils in Learning English at Basic School through the Lens of English Language Teacher Education. In Cizojazyčná výuka a nadaný žák. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 28 s. ISBN: 978-80-210-5375-5.
ČERNÁ, M. Blended Learning Experience in Teacher Education: the Trainees´ Perspective Acta Didactica Napocensia, 2009, vol. 2., no. 1, s. 37-48. ISSN: 2065-1430.
ČERNÁ, M. Teacher´s Resource Book. Methodology for Very Early Language Learning. Part I.. 1.. vyd. Praha: Art D - Grafický ateliér Černý s. r. o., 2009. 19 s. ISBN: 978-80-87368-00-8.
KOSTKOVÁ, K. - ČERNÁ, M. BLOOMing while Assessing Learners´ Progress in ELT. In English for Life, South Bohemian Anglo-American Studies 3. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2009. 7 s. ISBN: 978-80-7394-188-8.
ČERNÁ, M. Možnosti využití videozáznamu k rozvoji didaktické znalosti obsahu v přípravném vzdělávání učitelů anglického jazyka.. In Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. 1.. vyd. Brno: PAIDO, 2009. 14 s. ISBN: 978-80-7315-176-8.
ČERNÁ, M. Teacher´s Resource Book. Methodology for Very Early Language Learning. Czech Version of Part I.. In Teacher´s Resource Book - Methodology for Very Early Language Learning. 1.. vyd. Praha: Art D - Grafický ateliér Černý s. r. o., 2009. 21 s. ISBN: 978-80-87368-00-8.
BREBERA, P. - ČERNÁ, M. - KOSTKOVÁ, K. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů: výsledky empirického šetření. In Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. s. 57-68 s. ISBN 978-80-7395-024-8.
ČERNÁ, M. - BREBERA, P. Pedagogická praxe jako příležitost pro zkušenostní učení v oblasti e-learningu. In Pedagogická prax: súčasnosť a perspektívy.. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2007. s. 31-38 s. ISBN 978-80-8094-145-1.
BREBERA, P. - ČERNÁ, M. - KOSTKOVÁ, K. - PÍŠOVÁ, M. Bachelor/Magister Scheme in ELTE. In New Trends in Educating Future Teachers of English III. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. s. 21-28 s. ISBN 978-80-244-1851-3.
ČERNÁ, M. Tutoring online: vzdělavatelé učitelů v nových rolích. In SCO 2007 (Sharable Content Objects). Brno: Masarykova univerzita, 2007. s. 135-140 s. ISBN 978-80-210-4296-4.
PÍŠOVÁ, M. - ČERNÁ, M. PRO MENTORY projektu KLINICKÝ ROK. Vedení pedagogické praxe.. 2. přepracované vydání. vyd. Pardubice: Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice, 2006. 77 s. ISBN: 80-7194-854-3.
BREBERA, P. - ČERNÁ, M. Pre-service teacher education at Faculty of Humanities of University of Pardubice and some possibilities of its cooperation with Dalton schools Dalton International Magazine, 2005, no. 1, s. 27-30.
ČERNÁ, M. K problematice e-learningu Scientific Papers of the University of Pardubice, Series C, Faculty of Humanities, 2005, vol. , no. 10, s. 127-136. ISSN: 1211-6629.
ČERNÁ, M. ICT in Teacher Education: Extending Opportunities for Professional Learning. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií, 2005. 198 s. ISBN: 80-7194-742-3.
BREBERA, P. - ČERNÁ, M. - PÍŠOVÁ, M. Practice in Teacher Training (Chapter 12). In Learning for the Future. Dimensions of the new role of the teacher. Karlstad, Sweden: The Learning Teacher Network, 2005. 8 s. ISBN: 91-975204-2-X.
ČERNÁ, M. English lessons in English?. In Learning Together. Pardubice: ATE CR (Association of Teachers of English of the Czech Republic), 2004. s. 114-118 s. ISBN 80-7194-724-5.
ČERNÁ, M. - PÍŠOVÁ, M. Dilemata oborového didaktika. In Oborové didaktiky v pregraduální učitelském studiu.. Brno: Masarykova univerzita, 2004. s. nestránkováno s. ISBN 80-210-3474-2.

Projekty

Podpora motivace a rozvoj profesních kompetencí budoucích pedagogických pracovníků
01.08.19 - 31.12.19
Program: Ukazatel F (Fond vzdělávací politiky)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Pozice na projektu: Spoluřešitel

Podpora profesní připravenosti budoucích pedagogických pracovníků
01.08.18 - 31.12.18
Program: Ukazatel F (Fond vzdělávací politiky)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Pozice na projektu: Spoluřešitel

Rozvoj profesní připravenosti studentů učitelství anglického jazyka
01.08.17 - 31.12.17
Program: Ukazatel F (Fond vzdělávací politiky)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Pozice na projektu: Spoluřešitel

Student - mentor - tutor: prohloubení spolupráce s praxí
01.09.16 - 31.12.16
Program: Ukazatel F (Fond vzdělávací politiky)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Pozice na projektu: Hlavní řešitel

Student - mentor - tutor: prohloubení spolupráce s praxí
01.09.15 - 31.12.15
Program: Ukazatel F (Fond vzdělávací politiky)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Pozice na projektu: Spoluřešitel

Student - mentor - tutor: prohloubení spolupráce s praxí
01.09.14 - 31.12.14
Program: Ukazatel F (Fond vzdělávací politiky)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Pozice na projektu: Spoluřešitel

Modernizace počítačové učebny jako prostředek inovace studijních programů a podpory tvůrčí činnosti studentů
01.01.14 - 31.12.14
Program: Interní rozvojová soutěž
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Pozice na projektu: Hlavní řešitel

Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education
01.02.13 - 31.12.15
Program: Standardní projekty (řešení od 1.2.2013)
Poskytovatel: Grantová agentura ČR
Pozice na projektu: Hlavní řešitel

Audiovizuální laboratoř
01.01.13 - 31.12.13
Program: FRVŠ - A a)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Pozice na projektu: Hlavní řešitel

Raná výuka cizích jazyků
01.01.11 - 31.12.11
Program: FRVŠ - F5 b)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Pozice na projektu: Hlavní řešitel

Portfolio v profesní přípravě učitele
01.03.07 - 30.11.07
Program: Priorita č. 1
Poskytovatel: Univerzita Pardubice
Pozice na projektu: Spoluřešitel

Multimediální opora kursu Příprava na klinický rok
01.01.07 - 31.12.07
Program: FRVŠ - F5 d)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Pozice na projektu: Hlavní řešitel

Boloňský proces pro Bergenu: hodnocení kvality v programech přípravného vzdělávání učitelů (se zvláštním zřetelem k bakalářskému stupni studia)
28.02.06 - 30.11.06
Program: Priorita č. 1
Poskytovatel: Univerzita Pardubice
Pozice na projektu: Hlavní řešitel

Další aktivity

Zapojení do projektů:

Projekt Kurikulum G, spolufinancováno ESF, příjemce: MŠMT ČR, realizátor: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, trvání projektu: leden 2009 – prosinec 2011

LIFELONG LEARNING PROGRAMME 2007-2009, Transversal Programme, Key Activity 2- Languages. Číslo a název projektu:135283-LLP-1-2007-1-CZ-KA2-KA2MP – Development of Methodology for Very Early Language Learning; nositel projektu ZŠ a MŠ ANGEL, Angelovova ul., Praha 12 – Modřany, koordinátor Mgr. Marie Horčičková