Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

72940271_527149011163155_3400772529655119872_n_201878.jpg

Published: 14.04.2023

Studenti a odborníci z Katedry věd o výchově Fakulty filozofické Univerzity Pardubice od roku 2014 dlouhodobě spolupracují na mezinárodních projektech s Arménskou státní pedagogickou univerzitou Chačatura Abovjnav Jerevanu.

Hlavní koordinátorkou je paní doktorka Zdenka Šándorová, která dané aktivity zaštiťuje spolu s Centrem mezinárodních mobilit.

Dílčí oboustranné akademické i studentské mobility jsou zaměřeny na podporu internacionalizace výzkumu a rozvoj v oblastech speciální a resocializační pedagogiky. Cílem projektů je navázat a posílit vědecko-výzkumné vazby v oblasti edukace a péče o děti a žáky se speciálními potřebami od raného věku.

Pozornost je věnována především aktuálnímu tématu – sociální a výchovně vzdělávací inkluzi včetně včasné intervence, komplexní podpory a pomoci dětem s postižením a jejich rodinám

O mezinárodní rozměr je obohacena především výuka studentů studijního programu Resocializační pedagogika. Studenti a pedagogové mají unikátní možnost nahlédnout do osvědčených metod a postupů v systému komplexní sociální, psychologické a speciálně pedagogické péče, podpory a pomoci dětem a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v Arménii. Pozitivním přínosem mezinárodní spolupráce je zejména získání odborných zkušeností a dovedností vedoucích k vyšší profesionalitě a ke zkvalitnění odborného vzdělávání.

Významnost spolupráce potvrzuje i diskuse k tématu inkluzivní pedagogiky při návštěvě arménského velvyslance v ČR Ashota Hovakimiana, který na Univerzitu Pardubice zavítal loni v květnu.

Přátelské vazby mezi zapojenými akademiky a mezikulturní přesah jsou silnými předpoklady pro pokračující spolupráci i v budoucnu.


Přínos projektu je patrný v těchto oblastech:

  • Přítomnost zahraničních odborníků posílila mezinárodní prestiž Univerzity Pardubice, zvýšila se nabídka další hlubší a dlouhodobější vědecko-výzkumné spolupráce.
  • Komparace s odlišným vzdělávacím prostředím umožnila rozšíření vědomostí v teoreticko-praktické rovině inkluzivního vzdělávání, což představuje jeden ze strategických cílů obou zúčastněných pracovišť.
  • Také se celkově posílily průřezové dovednosti jako je kritické myšlení, komunikace, jazykové kompetence, řešení problémů, mezikulturní dovednosti a dovednosti v oblasti výzkumu.
  • Vytvořila se nejen nová partnerství v rámci vědecko-výzkumných týmů, ale také nová osobní přátelství.