Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Kazuistiky pro OSPOD. Tři příběhy ohrožených dětí a rodin. Podklady k metodické činnosti OSPOD Krajského úřadu Pardubického kraje a pedagogické činnosti Katedry věd o výchově, Fakulty filozofické Univerzity Pardubice
Rok: 2023
Druh publikace: ostatní - zpráva
Název nakladatele: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
Místo vydání: Praha
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Kazuistiky pro OSPOD. Tři příběhy ohrožených dětí a rodin. Podklady k metodické činnosti OSPOD Krajského úřadu Pardubického kraje a pedagogické činnosti Katedry věd o výchově, Fakulty filozofické Univerzity Pardubice Kazuistiky slouží jako metodická podpora začínajících sociálních pracovníků orgánů sociálně-právní ochrany dětí na obecních úřadech a studentů sociální práce. Ukazuje tři případy ohrožených dětí, které se dostaly do složité situace. Kazuistiky jsou předloženy jako příběhy, se kterými se interaktivně pracuje, pod textem jsou připravené otázky. Zamýšlí se nad situací dětí i jejich rodičů, příčinami obtíží a nad následnou pomocí skrze vhodné metody sociální práce. Sleduje průchod dítěte službou, způsob komunikace s rodinou, činnosti dalších institucí, druhy udělených opatření a jejich efektivitu v mezioborovém řešení. kazuistika; ohrožené dítě; sociální práce; ochrana
eng Case studies for OSPOD. Three stories of children and families at risk. Support for methodological activities of the OSPOD of the Regional Office of the Pardubice Region and pedagogical activities of the Department of Education, Faculty of Arts and Philosophy, University of Pardubice The case studies serve as a methodological support for beginning social workers of social-legal protection of children at municipal authorities and students of social work. It shows three cases of children at risk who have got into a difficult situation. The case studies are presented as stories to be worked with interactively, with questions prepared below the text. It reflects on the situation of the children and their parents, the causes of the difficulties and the subsequent help through appropriate social work methods. It monitors the child's passage through the service, the method of communication with the family, the activities of other institutions, the types of measures granted and their effectiveness in interdisciplinary solutions. case study; child at risk; social work; child protection