Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Rodina a dítě v náhradní rodinné péči: pedagogický pohled na problematiku
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Aktuálne otázky pedagogiky a psychológie III. Zborník príspevkov z vedeckej konferencie
Název nakladatele: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Místo vydání: Banská Bystrica
Strana od-do: 260-277
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Rodina a dítě v náhradní rodinné péči: pedagogický pohled na problematiku Příspěvek se zabývá problematikou náhradní rodinné péče z pedagogického pohledu, kterou autorka zpracovává v rámci dizertační práce. Centrem zájmu je popis současného stavu ve výzkumu problematiky náhradní rodinné péče v České republice, analýza příčin existence náhradního rodičovství a zároveň stručný pohled na charakteristiku socializace dítěte v náhradní rodině a ve škole. Vzhledem k typologii dětí v náhradní rodinné péči předkládá autorka tezi, že dítě vychovávané v náhradní rodině lze při vstupu do školního prostředí považovat za dítě se specifickou formou psychosiciálního, sociokulturního nebo zdravotního handicapu. Náhradní rodinná péče;osvojení;pěstounská péče;socializace;primární vzdělávání;vztahy rodiny a školy;dítě s handicapem
eng The family and child in substitutive family care: pedagogical view of problems This article deals with current problems of pedagogy and substitutive family care and informs about the subject of dissertation thesis. It shows the current problems of pedagogy and substitutive family care, especially a relationship between school and substitutive family. The relationship is based on well-being of adopted or fostered children and protection of their interests. The substitutive families need specific form of support from educational institutions and the schools require relevant information and communication. This article identifies a child in substitutive family as a child with psychological, social or health handicap. Substitutive family care;adoption;foster care;socialization;primary education;relationship between family and school;handicaped child