Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance


Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education

Poskytovatel: Grantová agentura ČR
Program: Standardní projekty (řešení od 1.2.2013)
Období realizace: 01.02.13 - 31.12.15
Pracoviště: Fakulta filozofická - Katedra anglistiky a amerikanistiky
Hlavní řešitel: Černá Monika
Spoluřešitelé: Ježková Šárka
Popis:
Předkládaný tříletý projekt je navržen jako interdisciplinární, spadá do oblasti osvojování druhého jazyka (tzv. Second Language Acquisition), některé zkoumané otázky přesahují do pedagogiky a didaktiky anglického jazyka, což reflektuje i odbornost jednotlivých členu týmu. Projekt je zaměřen na procesy osvojování anglického jazyka českými uživateli, budoucími učiteli anglického jazyka, v českém vzdělávacím kontextu, chce přispět k poznání jejich specifických charakteristik. Jeho cílem je jednak prostřednictvím analýzy individuálních příběhů učení se cizímu jazyku identifikovat vniřní a vnější faktory, které tyto procesy ovlivnily, jakým způsobem a ve které fázi učení. Dalším cílem projektu je vytvorit korpus mluveného jazyka studentů vstupujících do přípravného vzdělávání učitelů anglického jazyka, tento korpus analyzovat z hlediska vybraných jevů včetně vlivu mateřského jazyka a připravit jej k dalšímu zkoumání. Kromě jiného je cílem projektu interpretovat výstupy výše uvedených analýz ve vzájemné provázanosti.