Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

default alt ff

Okruhy k tématům bakalářských prací
pro studenty 2. ročníku oboru Humanitní studia

prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.

  1. Přínos vybraného kulturního činitele (učitel, muzejník, sociální pracovník, atd.) pro zvolenou obec či region.
  2. Vývoj a vliv vybrané instituce (škola, muzeum, sociální ústav apod.) na rozvoj obce, města, regionu.
  3. Efektivita uplatnění alternativních pedagogických forem v praxi vybrané pedagogické instituce.
  4. Obsahová analýza vybraného pedagogického časopisu z hlediska vlivu na pedagogickou teorii a praxi.
  5. Pojetí svobody a autonomie učení v teorii a praxi vybrané školy.

PhDr. Mgr. Ilona Ďatko, Ph.D.

  1. Psychologická diagnostika osobních kompetencí a vliv na studijní úspěšnost.
  2. Motivace a sebemotivace studentů humanitních studií.
  3. Emoční inteligence a její vliv na mezilidskou komunikaci.
  4. Role reflexe a sebereflexe při profesním rozvoji studentů.
  5. Sebeřízení a efektivní sebehodnocení jako klíčová dovednost.
  6. Vnitřní versus vnější motivace a jejich dopad na kreativitu.
  7. Diagnostika kognitivních schopností studentů humanitních studií a možnosti jejich rozvoje.
  8. Efektivní komunikace a interakce mezi studenty a pedagogy v humanitních oborech.
  9. Význam neurofyziologických poznatků pro kreativní myšlení a učení.
  10. Aktivní metody učení a strategie podporující zapojení studentů a žáků.
  11. Autorita v akademickém prostředí - role a vnímání profesorů mezi studenty.
  12. Současné trendy v pedagogické psychologii a jejich aplikace v humanitním vzdělávání.
  13. Kognitivní a emotivní aspekty učení (teoretické rámce a praktické implikace).
  14. Strategie zvládání stresu a posilování odolnosti.
  15. Sebehodnocení jako nástroj osobního růstu.
  16. Analýza efektů odměn a trestů na motivaci a chování studentů.
  17. Faktory adaptace dětí v mezinárodním školském prostředí.
  18. Interkulturní rozdíly ve výchově dětí  (srovnání přístupů ve vybraných zemích).
  19. Mezigenerační komunikace a analýza vztahů mezi dětmi a seniory.
  20. Vliv kulturního zázemí na psychosociální rozvoj dětí (komparativní studie).
  21. Psychologická podpora seniorů v multikulturních společenstvích.
  22. Adaptace dětí migrantů v hostitelských zemích. 
  23. Role mezigeneračního transferu hodnot.
  24. Kulturně specifické strategie podpory duševního zdraví u seniorů.
  25. Možnosti informálního a neformálního vzdělávání.

PhDr. Jana Křišťálová

  1. Jak tráví volný čas ženy na rodičovské dovolené
  2. Role prarodičů ve výchově vnoučat
  3. Užívání drog vysokoškolskými studenty
  4. Stres v práci pedagogů v roce 2020

Mgr. Adriana Sychrová, Ph.D.

  1. Solidarita ve společnosti – jak Češi pomáhají druhým (kvantitativní výzkum)
  2. Porozvodová péče -  případové studie rodin s dětmi ve střídavé péči
  3. Hazard ve městě – terénní výzkum ve vybraném regionu
  4. Doučování jako forma pomoci dětem
  5. Analýza mediálních sdělení pojednávajících o rodině (popř. rodičovství, výchově dětí, seniorech atd.)z denního tisku v určitém časovém období
  6. Hledám práci – situace osob bez práce
  7. Neziskový sektor a jeho vliv na fungování občanské společnosti ve vybraném regionu ČR
  8. Co nám říkají webové  stránky vybraných organizací sociálních služeb, obsahová analýza informačních sdělení

PhDr. Marcela Ehlová, Ph.D.

  1. Záškoláctví očima studentů středních škol (případová studie)
  2. Možnosti dalšího vzdělávání a profesní rozvoj pedagogů
  3. Společné rodinné aktivity jako posilování sounáležitosti rodiny
  4. Krize autority ve výchovných institucích
  5. Terénní práce s rodinou v krizi
  6. Fluktuace studentů středních a vysokých škol – příčiny a možnosti řešení
  7. Kvalitativní analýza finanční gramotnosti studentů v sekundárním vzdělávání
  8. Postavení nadaného žáka ve školní třídě
  9. Fenomén školní nekázně v současných školách

PaedDr. Zdenka Šándorová, Ph.D.

  1. Dopad pandemie Covid-19 na činnost sociálních služeb.
  2. ​Management a projektování v neziskovém sektoru.
  3. Uplatnění podpůrných opatření v běžné základní škole
  4. Sociální politika ve prospěch osob se zdravotním postižením
  5. Volnočasové aktivity pro osoby s postižením
  6. Význam sportu pro osoby s postižením
  7. Diagnostika ve speciální pedagogice

Mgr. Lucie Hájková

  1. Partnerské vztahy očima 3 generací
  2. ​Mezigenerační soužití v době covidové
  3. Integrace cizinců do české společnosti 
  4. Duhové rodiny a jak je vnímá česká společnost 
  5. Sociální sítě versus realita  
  6. Rodinné vztahy, kdy partner dítěte je věkově blíž rodičům  
  7. Dnešní seznamování - jsou seznamovací aplikace krokem vpřed?  
  8. Výchova v dnešních rodinách  
  9. Tabu pro českou společnost   
  10. Chování české společnosti v online diskusích  
  11. Manželství versus soužití bez svazku  
  12. Psychologie zdraví - teorie versus realita  
  13. Život s poruchou příjmu potravy  
  14. Šikana ve vybrané skupině   
  15. Fake news – (ne)věřit médiím?  
  16. Cizinci na českých vysokých školách (NE Erasmus studenti) - jaké jsou důvody zahraničních studentů studovat VŠ v České republice  
  17. Vzdělávání cizinců na školách v České republice  
  18. Stereotypické vnímání menšinových skupin na pracovišti  
  19. Výchova dítěte v bilingvní rodině  
  20. Realizace multikulturní výchovy na ZŠ