Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Counselling system and diagnostics in the Czech Republic
Rok: 2023
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Comparative study on Inclusive Education in the Czech Republic and the Republic of Armenia
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 58-67
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Poradenský systém a diagnostika v České republice Kapitola v knize analyzuje vývoj systému výchovného, psychologického a speciálně pedagogického poradenství v České republice od roku 1989 do současnosti. Autoři reflektují politické změny a jejich dopad na výchovné prostředí, zejména v kontextu silné státní kontroly a hodnotových tradic. Současně se zabývá novými výzvami, jako jsou nárůst problémového chování ve školách, diagnostika poruch učení a ADHD, problémy s konzumací drog a vliv moderních technologií. Autoři upozorňují na důležitost školního poradenského systému, systému speciálně výchovné a preventivní péče výchovných zařízení a speciálně vzdělaných profesionálů, kteří se věnují prevenci a intervenci v chování žáků. Autoři také analyzují současný nedostatek odborníků – speciálně vzdělaných pedagogů a psychologů ve školách a navrhují možná řešení této problematiky. výchovný poradce, školní metodik prevence, psycholog, speciální pedagog
eng Counselling system and diagnostics in the Czech Republic The chapter in the book analyzes the development of the educational, psychological, and specifically pedagogical counseling system in the Czech Republic from 1989 to the present. The authors reflect on political changes and their impact on the educational environment, particularly in the context of strong state control and cultural traditions. Simultaneously, it addresses new challenges such as the rise in problematic behavior in schools, the diagnosis of learning disorders and ADHD, issues with drug consumption, and the influence of modern technologies. The authors highlight the importance of the school counseling system, the system of specially educational and preventive care in educational institutions, and specially trained professionals dedicated to the prevention and intervention in students' behavior. The authors also analyze the current shortage of specialists – specially trained educators and psychologists in schools and propose possible solutions to this issue. educational consultant; school prevention methodologist; psychologist; special pedagogue