Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Strategies of Logical Connection in Czech EFL Learners’ Spoken Discourse
Rok: 2022
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Pushing the Boundaries : Enhancing Non-Native Learners' Communicative Competence
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 49-63
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Logická stavba mluveného diskurzu: strategie používané českými studenty angličtiny Kapitola představuje analýzu zaměřenou na používání vybraných jazykových prostředků sloužících k vytváření koherentní mluvené komunikace, neboť používání vhodných logických konektorů je velmi důležitou dovedností, kterou by si studenti angličtiny měli osvojit, aby mohli efektivně komunikovat. Byly vybrány tři skupiny sémantických vztahů (aditivní, adverzativní a kauzální), reprezentované třemi typy formálních realizací: spojkou, příslovcem a předložkovou frází. Výsledky korpusové analýzy jsou zkoumány se záměrem zjistit, jak jsou studenti v používání těchto kohezních prostředků zdatní, a ve snaze interpretovat, jak může užití jednotlivých logických konektorů pomoci posluchačům přesně porozumět a pochopit smysl diskurzu. mluvený diskurz; cizí jazyk; korpusová lingvistika; kohezní text; logická struktura; komunikační strategie; syntaktické spojovací výrazy
eng Strategies of Logical Connection in Czech EFL Learners’ Spoken Discourse The chapter presents the analysis focused on the use of a selected inventory of devices serving to build cohesive spoken communication as the use of appropriate logical connectors is a very important skill that EFL learners should acquire to communicate effectively. It explores the Corpus of Czech Students’ Spoken English (Ježková 2015), comprising about 150,000 words, with the aim of finding out how proficient the students are in using such cohesive devices. Three groups of semantic relations were selected (additive, adversative, and causal), represented by three types of formal realisations: conjunction, adverb, and prepositional phrase. The concordance results are examined in an attempt to interpret how the use of individual logical connectors can help listeners comprehend accurately and make sense of discourse. spoken discourse; learner language; corpus linguistics; cohesive text; logical structure; communication strategies; syntactic connectors