Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Teaching, learning and philosophising as metaphysical animals: Introduction
Rok: 2022
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Journal of Philosophy of Education
Název nakladatele: Wiley-Blackwell
Místo vydání: Hoboken
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vyučujeme, učíme se a filozofujeme jako metafyzická zvířata: Úvod V posledních letech se nový vědecký pohled zaměřil na čtyři ženy - Elizabeth Anscombovou, Philippu Footovou, Mary Midgleyovou a Iris Murdochovou -, které jsou známé jako "válečné kvarteto". V poválečném období, kdy bylo žen v oboru stále málo, se těmto čtyřem filosofkám dařilo. Nové podrobnosti o jejich válečném vzdělání nám dávají podklady k zamyšlení nad tím, co jim umožnilo rozvinout jejich jedinečný filozofický hlas. Jejich práce vyvrací rozšířená filosofická dogmata, zejména scientistické interpretace naturalismu, které vylučují hodnoty ze struktury reality. Svou pozorností k detailům běžného života se vyhýbají zplošťování složitosti morálního učení, zejména tam, kde jde o překonávání mezigeneračních rozdílů. Články v tomto svazku se zabývají spisy a podmínkami výuky válečného kvarteta, aby ukázaly, že zdaleka nemají jen historický význam, ale vrhají nové světlo na cíle a výzvy morální výchovy a nabízejí kritický pohled na současné pedagogické postupy - zejména ve výuce filozofie. feminismus; historičnost; lidská zvířata; morální výchova; obyčejnost; ženy ve filozofii
eng Teaching, learning and philosophising as metaphysical animals: Introduction In recent years, a new scholarly gaze has been cast on four women-Elizabeth Anscombe, Philippa Foot, Mary Midgley, and Iris Murdoch-who have come to be known as the 'Wartime Quartet'. During the postwar period, when women were still scarce in the discipline, these four flourished as philosophers. New details about their wartime education give us materials to reflect on what enabled them to develop their unique philosophical voices. Their work dispels widespread philosophical dogmas, especially scientistic interpretations of naturalism that exclude value from the fabric of reality. Through their attention to the details of ordinary life, they avoid flattening the complexities of moral learning, especially where this involves navigating intergenerational differences. The articles in this Suite look to the Wartime Quartet's writings and learning conditions to show that, far from being of purely historical interest, they shed fresh light on the aims and challenges of moral education and offer a critical perspective on current pedagogical practices-particularly in the teaching of philosophy. feminism; historicity; human animals; moral education; the ordinary; women in philosophy