Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Private Tutoring in English Through the Eyes of Its Recipients
Autoři: Černá Monika
Rok: 2020
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Orbis scholae
Strana od-do: 59-79
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Soukromá výuka angličtiny očima jejích příjemců Individualistický charakter učení v současné době jdoucí ruku v ruce s globální expanzí angličtiny přispěl k rozvoji stínového vzdělávacího systému v angličtině. Tato studie se zaměřuje na jednu z forem stínového vzdělávání, na výuku v kontextu jeden na jednoho. Zkoumá tuto soukromou placenou službu očima jejích příjemců, studentů angličtiny. Cílem studie je odhalit charakteristiky soukromé výuky angličtiny, které studenti zažili, a ukázat, jak vnímají roli tohoto typu vzdělávání ve svém životě. Studie zkoumá životní příběh studentů od raného dětství do vstupu na univerzitu prostřednictvím analýzy dvaceti narativních rozhovorů. Výzkumná zjištění naznačují, že soukromá výuka doplňuje formální vzdělávání během celého života. Jeho role je spojena s doučováním a s výukou nad rámec kurikula. Soukromou výuku dětí iniciují rodiče či děti z mnoha různých důvodů, které reflektují jejich potřeby. Co se týká poskytovatelů soukromé výuky, tvoří heterogenní skupinu zahrnující nerodilé i rodilé mluvčí, ale studie nepřinesla poznatky např. o odbornosti poskytovatelů a kvalitě jejich služby. Studie identifikovala dva specifické znaky soukromé výuky angličtiny: poptávku po doučování žáků primární školy a fenomén rodilého mluvčího. stínový vzdělávací systém; soukromé doučování v angličtině; výuka jeden na jednoho; kvalitativní výzkum; narativní rozhovor; příjemce
eng Private Tutoring in English Through the Eyes of Its Recipients The individualistic nature of learning nowadays, coupled with the global spread of English, has contributed to the rise of shadow education in English. This study focuses on one of its forms, one-on-one private tutoring in English (PTE); more specifically, it explores this privately purchased service through the eyes of its recipients, learners of English. The aim of this study is to uncover the nature of the PTE that the learners experienced and the perceived role of this type of education in their lives. The study investigates the learners’ lives from early childhood to their entry to university, deploying a narrative interview as a data-gathering instrument. Twenty respondents were interviewed; then the qualitative analysis of the interviews was conducted using open coding. The findings of the study suggest that PTE supplements formal education in the course of the students’ lives. Its role in learners’ lives is linked to remedial or enrichment purposes. Children’s involvement in PTE is initiated either by their parents or by the children themselves for a variety of purposes reflecting all kinds of their needs. Concerning those who provide PTE, they constitute a diverse group including both native and non-native speakers of English; however, nothing is known about them and about the quality of their service. Furthermore, the study identified two specific features of PTE: the demand for PTE for primary school pupils and the phenomenon of the native speaker tutor. shadow education; private tutoring in English; one-on-one tutoring; qualitative research; narrative interviews; recipients