Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Asistent pedagoga – podpora žáků s odlišným mateřským jazykem
Autoři: Hájková Lucie
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014
Název nakladatele: MAGNANIMITAS
Místo vydání: Hradec Králové
Strana od-do: 1774-1780
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Asistent pedagoga – podpora žáků s odlišným mateřským jazykem Příspěvek se věnuje podpoře využívání asistentů pedagoga jako podpůrného opatření při práci s žáky s odlišným mateřským jazykem na školách. Pozornost je věnována nejefektivnějším způsobům, jak této pozice využít. Dále se příspěvek zabývá možnostmi financování asistenta a otázkou kdo a za jakých podmínek se může stát asistentem pedagoga pro žáky s odlišným mateřským jazykem. Závěr příspěvku je věnován dobré praxi nejen v zemích EU, které mají s pozicí asistenta pedagoga již dlouhodobé zkušenosti, ale také dobré praxe ze škol v České republice. asistent pedagoga; cizinci; dobrá praxe; odlišný mateřský jazyk; podpůrná opatření; základní škola
eng Teacher’s Assistant - Support of Pupils with Different Mother Tongue The paper is focused on promoting the use of teaching assistants as supportive measures when working with pupils with a different mother tongue at schools. The attention is given to the most effective ways to take advantage of this position. Furthermore, the paper deals with financing options and questions who and what it involves to become teacher's assistant for pupils with a different mother tongue. The conclusion of the paper is devoted to a good practice, not only in the EU countries, which have a long experience with a position a teacher’s assistant but also a good practice from schools in the Czech Republic. teacher’s assistant, foreigners, different mother tongue, good practice, support measures, primary school