Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Use of Video Recording in Teacher Education: The Tutor´s Perspective
Autoři: Černá Monika
Rok: 2009
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití videozáznamu ve vzdělávání učitelů: perspektiva tutora Prezentace představuje využití videozáznamu jako reflektivní techniky v kontextu pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka na Univerzitě Pardubice v České republice, a to z perspektivy vzdělavatele učitelů - tutora. Výsledky malé výzkumné sondy poskytnou představu o tom, jak tutoři jednotlivé fáze procesu vnímají (tj. příprava na rozhovor, rozhodnutí o agendě pro rozhovor, stanovení cílů, vlastní rozhovor, komunikační strategie). a co pro ně představuje největší výzvu. vzdělávání učitelů;reflexe;videozáznam;příprava tutora na rozhovor
eng The Use of Video Recording in Teacher Education: The Tutor´s Perspective The presentation introduces the use of video recording as a reflective technique in the context of pre-graduate teacher education at the University of Pardubice, Czech Republic. The benefits of video recording for trainees have been widely reported in the literature, therefore, this time the perspective of a university-based teacher educator will be offered. The results of a recent small-scale research will provide insights into tutors´ subjective perceptions of the process. The presented issues will include namely challenges faced by the tutors in the preparation phase as well as in the course of the feedback session (e.g. making decisions about the agenda for the feedback session, considering what is feasible to achieve, prioritizing, communication strategies). teacher education;reflection;video recording;tutor´s preparation for the feedback session