prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.
- Využití aktivizačních metod na 2. stupni ZŠ (libovolný předmět).
- Využití aktivizačních metod na střední škole.
- Funkce zpětné vazby ve výuce jako metoda zvyšování kvality výuky.
- Možnosti a hodnocení využití "alternativních" metod a forem práce učitele ve výuce.
- Využití autoevaluačních technik u žáků jako forma výuky k odpovědnosti.
- Příčiny nekázně dětí a mládeže a možnosti konstruktivní nápravy.
PhDr. Mgr. Ilona Moravcová, Ph.D.
- Návrh učebního textu pro předmět/ obor XY (dle zaměření studenta) na středních odborných školách. Např. Návrh učebního textu pro obor organická chemie na středních odborných učilištích potravinářských. Nebo: Návrh učebního textu pro předmět Základy účetnictví na SEŠ.
- Příprava kapitoly učebního textu pro předmět XY (dle zaměření studenta) na základních školách. Např. Příprava učebního textu Literatura raného středověku pro předmět český jazyk na základních školách.
- Didaktika předmětu (dle zaměření studenta). Např. Didaktika chemie
- Psychologie vzdělávání dospělých.
- Problematika zátěže a stresu v učení a vzdělávání dospělých. Únava a její prevence. Emocionální aspekty učení a vzdělávání dospělých. Tréma a úzkost, psychologické aspekty zkoušení a hodnocení.
- Osobnost učícího se - předpoklady dospělých k učení a vzdělávání, bariéry učení v dospělosti, tvůrčí schopnosti a možnosti jejich rozvíjení.
Mgr. Adriana Sychrová, Ph.D.
- Vztahy rodiny a školy.
- Sociálně-právní ochrana mládeže v prostředí školy.
- Role sociální pedagogiky v práci učitele na střední škole.
- Sociálně-pedagogická analýza prostředí školy.
- Prosociální výchova žáků na střední škole.
- Romský žák ve škole (případové studie).
- Sociálně znevýhodněný žák na střední škole.
PhDr. Marcela Ehlová, Ph.D.
- Vysoká absence a záškoláctví na středních školách a možnosti efektivní řešení.
- Faktory ovlivňující docházku žáků středních škol.
- Kariérové poradenství jako prevence nezaměstnanosti.
- Předčasné odchody žáků z odborného vzdělávání a jejich dlouhodobé důsledky.
- Přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách.
- Strategie přístupů školních poradenských pracovníků k dospívající mládeži jako východisko pro prevenci vzniku rizikového chování.
- Role výchovného poradce a jeho vliv na utváření klima školy.
- Návrhy na změny ve školských a školních dokumentech.
- Spolupráce školy se sociálními partnery.
PhDr. Jana Křišťálová
- Úkoly a cíle pedagogické diagnostiky učitele.
- Problémy diagnostické kompetence učitele.
- Etické problémy pedagogické diagnostiky.
- Limity pedagogické diagnostiky.
- Diagnostické metody v posuzování žáka.