Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Key Trends in Changes to Primary Education in the Czech Republic after the 1989 Velvet Revolution
Rok: 2024
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Journal of Elementary Education
Strana od-do: 69-84
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Klíčové trendy v proměnách základního vzdělávání v České republice po sametové revoluci 1989 Cílem přehledové studie je reflektovat klíčové trendy v procesu transformace základního školství v České republice po sametové revoluci v roce 1989. Reflektovány jsou hlavní milníky transformačního procesu z hlediska vzdělávací politiky. Jádrem studie je analýza klíčových teoretických východisek transformace a změny základního vzdělávání v realitě školské praxe, včetně nejvýznamnějších inovativních přístupů. V závěru studie je zhodnocen celkový vývoj českého základního školství po roce 1989 v kontextu mezinárodních trendů včetně reflexe perspektiv jeho dalšího vývoje. základní školství; transformace; vzdělávací politika
eng Key Trends in Changes to Primary Education in the Czech Republic after the 1989 Velvet Revolution The aim of the review study is to reflect on key trends in the process of transformation of primary education in the Czech Republic after the 1989 Velvet Revolution. The major milestones in the transformation process in terms of education policy are reflected upon. The core of the study is an analysis of the key theoretical foundations of transformation and the changes to primary education in the reality of school practice, including the most significant innovative approaches. The study concludes with an evaluation of the overall development of Czech primary education after 1989 in the context of international trends and with reflection on the prospects for its further development. primary education; transformation; education policy