Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Assistive Technology as Affective Scaffolding
Autoři: Candiotto Laura | Stapleton Mog
Rok: 2024
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Topoi : an International Review of Philosophy
Název nakladatele: Springer Nature Switzerland AG
Místo vydání: Cham
Strana od-do: 747–756
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Asistenční technologie jako afektivní lešení V tomto článku tvrdíme, že afektivní zkušenost, která prostupuje používání asistivních technologií (AT) ve speciálním vzdělávání, je pro integraci AT klíčová. "Integrací AT" se obecně rozumí plynulé a automatické využívání AT pro plnění určitých úkolů. Pritchard et al. (2021) navrhli specifičtější konceptualizaci integrace AT, když říkají, že AT je integrovaná, když je součástí kognitivního charakteru uživatele. Na základě diskuse o jejich návrhu tvrdíme, že pro integraci AT je rozhodující afektivní zkušenost uživatele. Abychom lépe ocenili význam afektivní zkušenosti v integraci AT, navrhujeme posunout perspektivu z funkcionalistického rámce rozšířeného poznávání, jak navrhují Pritchard et al. (2021), na afektivní lešení. Přitom se zaměřujeme na pocit děje jako na klíčovou zkušenost, kterou je třeba zvážit pro pochopení toho, co AT s agentem dělá. Předložíme hermeneutický nástroj "fenomenální transformace", abychom vysvětlili, jak a proč může AT jako afektivní lešení podpořit základní "já mohu" prožitek. Asistenční technologie; kognitivní integrace; rozšířená mysl; afektivní lešení; pocit děje; existenciální nutnost; fenomenální transformace.
eng Assistive Technology as Affective Scaffolding In this paper, we argue that the affective experience that permeates the employment of Assistive Technology (AT) in special needs education is crucial for the integration of AT. "AT integration" generally means the fluid and automatic employment of AT for fulfilling certain tasks. Pritchard et al. (2021) have proposed a more specific conceptualisation of AT integration by saying that AT is integrated when it is part of the user's cognitive character. By discussing their proposal, we argue that the user's affective experience is crucial for AT integration. To better appreciate the relevance of the affective experience in AT integration, we suggest shifting the perspective from the functionalist extended cognition framework, as Pritchard et al. (2021) propose, to affective scaffoldings. In doing so we focus on the feeling of agency as the key experience to consider for understanding what AT does to the agent. We will put forth the hermeneutical tool of "phenomenal transformation" to explain how and why AT as an affective scaffolding can support the fundamental "I can" of the experience. Assistive technology; Cognitive integration; Extended mind; Affective scaffoldings; Feeling of agency; Existential necessity; Phenomenal transformation