Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Výzkum profesního sebepojetí u studentů na cestě k učitelství
Rok: 2024
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výzkum profesního sebepojetí u studentů na cestě k učitelství Cílem výzkumné studie je objasnit, jakou podobu má profesní sebepojetí studentů ve 3. ročníku bakalářského studia. V úvodu jsou prezentována teoretická východiska, zejména jsou vymezeny základní pojmy – profesní sebepojetí, profesní identita, profesní já – a vztahy mezi nimi. Je popsán zvolený kvalitativní výzkumný design založený na induktivní analýze esejí, které psali studenti na téma Já budoucí učitel/ka. Texty byly kódovány metodou otevřeného kódování. Kódy byly sdruženy do pěti kategorií, z nichž byla nejpočetněji zastoupena kategorie Já a pojetí výuky a její subkategorie Přístup k žákům, Komunikace a interakce a Klima ve třídě. Téměř stejně početně zastoupenou kategorií byla kategorie Já a přístup k profesi, v níž vystupují do popředí hodnoty. Ve vyjádřeních studentů směrem k budoucnosti dominují představy chtěného Já. Výzkumná data jsou diskutována v kontextu výzkumných nálezů našich i zahraničních autorů. profesní sebepojetí; studenti učitelství; kvalitativní výzkum; esej