Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Eseje jako nástroj k identifikaci a formování profesního sebepojetí studentů učitelství
Rok: 2024
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
Strana od-do: 13-38
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Eseje jako nástroj k identifikaci a formování profesního sebepojetí studentů učitelství Výzkumná studie je věnována profesnímu sebepojetí studentů na cestě k učitelství. Jejím cílem je objasnit, jakým způsobem studenti / budoucí učitelé přemýšlejí o sobě v roli učitele, jaké konkrétní představy o sobě jako o učiteli mají. V úvodní části studie jsou prezentována teoretická východiska, zejména jsou vymezeny základní pojmy – profesní sebepojetí, profesní identita, profesní Já – a vztahy mezi nimi. Cílem výzkumného šetření je prozkoumat profesní sebepojetí budoucích učitelů v závěru bakalářského studia a identifikovat, co toto profesní sebepojetí sytí. profesní sebepojetí; studenti učitelství; vzdělávání budoucích učitelů; reflektivní psaní; esej; kvalitativní výzkum
eng Essays as a Tool for Identifying and Shaping Professional Self-concept of Teacher Students This research study focuses on the professional self-concept of students as they progress towards becoming teachers. It aims to clarify how students/future teachers perceive themselves in the role of a teacher, and what specific notions they hold about their identity as a teacher. The initial phase of the study entails presenting the theoretical framework, with a particular focus on key concepts such as professional self-concept, professional identity, and professional self, while also delineating the relationships between them. The primary objective of the research is to investigate the professional self-concept of prospective teachers at the end of their undergraduate studies and to identify the factors that shape this professional self-concept. professional self-concept; student teachers; future teacher education; reflective writing; essay; qualitative research