Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Test Assessment: Grading Practice (A Comparison Study of Preservice English Teachers and Inservice English Teachers in the Czech Republic)
Rok: 2023
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of The 7th International Conference on New Approaches in Education
Název nakladatele: Diamond Scientific Publication
Místo vydání: Vilnius
Strana od-do: 18-37
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnocení testu: Známkování (Srovnávací studie mezi budoucími učiteli anglického jazyka a učiteli z praxe v České republice) Tato studie si klade za cíl prozkoumat oblast hodnocení testů zkoumáním rozdílů ve známkování různými hodnotiteli v kontextu České republiky. Konkrétně zkoumá budoucí učitele anglického jazyka a učitele anglického jazyka z praxe a porovnává jejich způsoby hodnocení a postupy při klasifikaci. V našem šetření jsme provedli kvantitativní analýzu dat. Data byla shromážděna prostřednictvím dotazníku, v němž měli účastníci hodnotit vzorek stejného vyplněného testu. Ke statistickému porovnání vzorků jsme použili neparametrický Mannův-Whitneyův test, Leveneho test a χ2 test a jednoduchou lineární regresi. Výsledky výzkumu nabízejí cenné poznatky o subjektivitě a variabilitě hodnocení známkou. Hlavní výsledky nenaznačují žádné významné rozdíly, pokud jde o variabilitu ve skóre nebo u známek, které obě skupiny učitelů přidělili totožnému testu. hodnocení testů; variabilita klasifikace; budoucí učitelé anglického jazyka; učitelé anglického jazyka; subjektivita hodnocení
eng Test Assessment: Grading Practice (A Comparison Study of Preservice English Teachers and Inservice English Teachers in the Czech Republic) The present study aims to explore the realm of test assessment by examining variations in grading by distinct evaluators within the context of the Czech Republic. Specifically, this research investigates both preservice and inservice teachers of English, comparing their grading practices. We conducted a quantitative data analysis in our survey. The data were collected through a questionnaire, where the participants were asked to assess a sample of the same completed progress test. To statistically compare the samples, we employed a non-parametric Mann-Whitney test, Levene's test and the χ2 test, and a simple linear regression model. The research findings offer valuable insights into the subjectivity and variability of grades. However, the main results indicate no significant differences in terms of variability in scores or the grades assigned by preservice and inservice teachers to an identical test. This study is anticipated to contribute to the understanding of grading in/consistency within the context of English test assessment. Moreover, the outcomes may have implications for teacher training programs, curriculum development, and the enhancement of assessment practices. The study provides a basis for re-evaluating the predominant use of grades in Czech primary schools and emphasizes the need to incorporate this knowledge into preservice teacher education. test assessment; grading variability; preservice English teachers; inservice English teachers; evaluation subjectivity