Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Place It Was Done: Location and Community in Contemporary American and British Crime Fiction
Rok: 2023
Druh publikace: odborná kniha
Název nakladatele: McFarland
Místo vydání: Jefferson
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Místo činu: lokalita a komunita v současné americké a britské detektivní próze Tato kniha se zaměřuje na tři hlavní místa - město, venkov a divočinu - a přináší nový pohled na využití místa a prostoru v současné britské a americké detektivní próze. Pojednává o relativně nedávných a až na několik výjimek nepříliš často kriticky zkoumaných dílech autorů, jako jsou Robert Galbraith, Ian Rankin, Denise Mina, Chris Brookmyre, John Knox, Peter Robinson, Elly Griffithová, Peter May, Les Roberts, Dana Stabenowová, Nevada Barrová, Aimee a David Thurlovi, Tony Hillerman, Anne Hillermanová, Sara Paretsky, Linda Barnesová, Linda Castillová, Philip R. Craig. Kniha zdůrazňuje podobnosti i rozdíly mezi přístupy jednotlivých autorů k daným místům a jejich vztah k dějinám kriminální literatury a k obecnému literárnímu ztvárnění konkrétního místa, reflektuje specifika britského a amerického kontextu. Přesahuje rámec pouhé literární geografie a zabývá se také sociokulturními dimenzemi komunit zasažených zločinem a charakteristikami vyšetřovatelů, a analyzuje tak vzájemnou provázanost mezi podstatnými prvky detektivní prózy (místo činu, oběť vraždy, sleuth) a čtenářovým vnímáním, poznáváním a oceňováním konkrétního místa a jeho komunity. americká detektivka; britská detektivka; místo; prostor; město; venkov; divočina
eng The Place It Was Done: Location and Community in Contemporary American and British Crime Fiction Focusing on three main locations – the city, the country, the wilderness – this book takes a new view how place and space is employed in contemporary British and American crime fiction. It discusses relatively recent and, with a few exceptions, not often critically examined works by authors such as Robert Galbraith, Ian Rankin, Denise Mina, Chris Brookmyre, John Knox, Peter Robinson, Elly Griffith, Peter May, Les Roberts, Dana Stabenow, Nevada Barr, Aimee and David Thurlo, Tony Hillerman, Anne Hillerman, Sara Paretsky, Linda Barnes, Linda Castillo, Philip R. Craig. Highlighting the similarities as well as differences among the various authors’ approaches to the locations and how these relate to the history of crime fiction and to the general literary representation of a particular place, the book reflects on the specifics of the British and American contexts. It goes beyond mere literary geography by also engaging the sociocultural dimensions of the communities affected by crime and characterizations of the investigators, thus analyzing the interconnectedness between the essentials of crime fiction (the crime scene, the murder victim, the sleuth) and the reader’s perception, recognition, and appreciation of a specific place and its community. crime fiction; place; spatiality study; urban environment; countryside; wilderness