Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Review: Mason Marshall, (2020) Reading Plato’s Dialogues to Enhance Learning and Inquiry: Exploring Socrates’ Use of Protreptic for Student Engagement. New York: Routledge
Autoři: Candiotto Laura
Rok: 2023
Druh publikace: ostatní - článek
Název zdroje: Plato Journal
Strana od-do: 63-65
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Recenze: Mason Marshall, (2020) Reading Plato’s Dialogues to Enhance Learning and Inquiry: Exploring Socrates’ Use of Protreptic for Student Engagement. New York: Routledge Tato poutavá kniha o Sokratově používání protreptik si klade za cíl zlepšit schopnost učení a kritického myšlení studentů tím, že je velmi inovativním způsobem přiměje zabývat se Platónovými dialogy. Autor Mason Marshall shrnuje svou metodologii jako kombinaci přístupu shora dolů a zdola nahoru. Tím, že se studenti zapojí do myšlenkových experimentů o tom, jaké jsou nejlepší strategie, které by Sokrates mohl použít k tomu, aby vedl rozmlouvající k sebepoznání (přístup shora dolů), a tím, že je budou studovat zasazené do konkrétního dialogického kontextu a povahových rysů rozmlouvajících (přístup zdola nahoru), mohou zlepšit své schopnosti učit se a pěstovat svou motivaci k poznání. Platón; zkoumání; protreptik; zapojení studentů
eng Review: Mason Marshall, (2020) Reading Plato’s Dialogues to Enhance Learning and Inquiry: Exploring Socrates’ Use of Protreptic for Student Engagement. New York: Routledge This intriguing book on Socrates’ use of protreptic aims to improve the students’ learning ability and critical thinking by making them engage with Plato’s dialogues in a very innovative way. The author Mason Marshall summarizes his methodology as a combination of a top-down and a bottom-up approach. By engaging in mental experiments about what are the best strategies that Socrates might use for leading the interlocutors to self-knowledge (top-down approach) and by studying them as embedded in the specific dialogical context and the interlocu-tors’ character traits (bottom-up approach), the students can enhance their learning skills and nurture their motivation to knowledge. Plato; Inquiry; Protreptic; Student Engagement