Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Dolmetschunterricht in mehrsprachigen Gruppen-ein Methodikvorschlag
Autoři: Jaklová Helena
Rok: 2022
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Interkulturalität in Sprache, Literatur und Bildung = Interculturality in Language, Literature and Education = Interkulturalita v jazyce, literatuře a vzdělání
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 213-227
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výuka tlumočení ve vícejazyčných skupinách - metodický návrh Podle současných společenských trendů je vícejazyčnost považována za jedno z nejdůležitějších kritérií úspěšné komunikace. V souvislosti s rostoucí internacionalizací studia je proto třeba vzdělávat vícejazyčné skupiny studentů v předmětu tlumočení. To klade na učitele nejen nové nároky z hlediska jazykových kompetencí, ale také specifické výzvy z hlediska metodiky této výuky. Článek nabízí metodické řešení problematiky výuky tlumočení ve vícejazyčných skupinách. Vícejazyčnost; komunikace; tlumočení; metodika; vícejazyčné skupiny; internacionalizace
eng Teaching interpreting in multilingual groups - methodological proposal According to current social trends, multilingualism is considered one of the most important criteria for successful communication. In the context of the growing internationalisation of studies, there is therefore a need to train multilingual groups of students in the subject of interpreting. This not only places new demands on teachers in terms of language competence, but also poses specific challenges in terms of the methodology of this teaching. This article offers a methodological solution to this problem. Multilingualism; communication; interpreting; methodology; multilingual groups; internationalisation