Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The formation and evolution of student English language teachers’ professional identity
Rok: 2022
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Pushing the Boundaries : Enhancing Non-Native Learners' Communicative Competence
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 81-97
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Formování a rozvoj profesní identity studentů učitelství anglického jazyka Kapitola diskutuje procesy, při kterých dochází k formování a rozvoji profesní identity studentů učitelství anglického jazyka. Koncept profesní identity učitele vychází zejména z pojetí Kumaravadivelu (2012), Korthagen (2004), Jeongyeon a Young (2020), Ruohotie-Lyhty a Wenger (1998). V kapitole jsou analyzovány výstupy výzkumného šetření realizovaného pomocí písemné reflexe studentů (reakce na otevřené otázky). Zjištění jsou kategorizována dle Wengera do dvou skupin: (i) představovaná identita uživatele anglického jazyka a příslušné komunity (ii) představovaná identita učitele anglického jazyka a příslušné komunity. Vzhledem k tomu, že studenti formulovali pozitivní pocity směrem k procesu stávání se učitelem anglického jazyka a také k faktu, že se vnímají jako rovnoprávní členové mezinárodní komunity užívající anglický jazyk, lze předpokládat jejich proaktivní přístup jak při osvojování cílového jazyka, tak při budování své identity učitele anglického jazyka. profesní identita učitele; student učitelství anglického jazyka; představovaná identita učitele; formování identity; program učitelství
eng The formation and evolution of student English language teachers’ professional identity This chapter explores the processes involved in the forming and evolving of pre-service English language teachers’ professional identity. Firstly, the theoretical framework of professional identity is outlined to examine how student teachers construct their professional identity in the initial phases of their professional development. Then it presents the analysis of student teachers’ written reflections about their beliefs, values, and commitments towards being a teacher. Finally, the chapter identifies basic types of aspects that may contribute to the development of the professional identity and suggests further implications for improvement of the teacher education study programme. teacher professional identity; English language student; teacher imagined identity; identity construction; teacher education programme