Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Tresty ve výchově pohledem budoucích učitelů na počátku jejich přípravného vzdělávání
Autoři: Zitková Helena
Rok: 2022
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: Pedagogica actualis XIII. : vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy
Název nakladatele: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání: Trnava
Strana od-do: 363 -377
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Tresty ve výchově pohledem budoucích učitelů na počátku jejich přípravného vzdělávání Příspěvek představuje problematiku trestů ve výchově pohledem budoucích učitelů anglického jazyka. Po zasazení problematiky do širšího kontextu je představeno výzkumné šetření, jehož participanty byli studenti prvního ročníku oboru Anglický jazyk ve vzdělávání na Univerzitě Pardubice. V rámci budování jejich profesní filozofie byli studenti požádáni (ve fázi evokace v souladu s E-U-R principem konstruktivistického přístupu), aby sepsali své současné názory na téma trestů ve výchově. Data z jejich úvah byla následně analyzována a výsledky analýzy a jejich interpretace jsou představeny v závěrečné části příspěvku. tresty ve výchově; přípravné vzdělávání učitelů; třífázový model E-U-R
eng Punishments in education from the perspective of future teachers at the beginning of their teacher training This contribution introduces the issue of punishments in education and upbringing through the eyes of future English teachers. Firstly, the issue of using punishments is placed in a context of Czech legislation, then punishments and their role in educatioan and upbringing are defined and finally a selected approach towards building on the professional identity of students is described. Subsequently, a research survey, the participants of which were first-year students of English in Education at the University of Pardubice, is presented. As a part of building their professional identity, students were asked (in the evocation phase of the E-U-R model) to write their current opinions and views on the topic of punishments in education and upbringing. The analysis of the data from their papers revealed that at the beginning of their teacher training, most of the students consider punishments, both corporal and non-corporal, an important part in upbringing a child. Furthermore, warnings of undesirable behavior, ensuring a change in behavior and ensuring obedience are considered to be the primary roles of punishments. punishments in education; teacher training; E-U-R model of learning