Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Život a duševní zdraví studentů Univerzity Pardubice během pandemie COVID-19
Autoři: Horálek Adam | Hicl Pavel | Bauerová Zlata | Macek Šimon | Sluková Veronika | Vrkoslavová Anna
Rok: 2021
Druh publikace: ostatní - zpráva
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Život a duševní zdraví studentů Univerzity Pardubice během pandemie COVID-19 Hlavním cílem výzkumu je zjistit, do jaké míry vnímají studenti Univerzity Pardubice (dále jen UPa nebo Univerzita) vliv krizových opatření (dále jen KO) během pandemie COVID-19 na jejich život, duševní zdraví, fungování v rámci studia a v neposlední řadě, do jaké míry oni sami vnímají vliv opatření na jejich motivaci ke studiu. Studenti v době, kdy odpovídali na dotazník (přelom dubna a května 2021), měli za sebou už téměř tři semestry distanční/on-line výuky. Celé období, na které jsme se dotazovali, bylo velice turbulentní, co se týče omezujících vládních nařízení, protože ke změnám docházelo přibližně v řádech dnů či týdnů. Toto dotazníkové šetření reagovalo na výsledky dotazníkového šetření ohledně zvládání distanční výuky v době COVID-19 mezi studenty UPa z roku 2020, ve kterém jako jedno z hlavních zjištění bylo, že zatímco Univerzita se po letním semestru 2020 na zimní semestr mnohem lépe připravila a včetně vyučujících chod studia lépe zvládala, studenti samotní zvládali situaci hůře než v prvním semestru krizových opatření. Proto jsme se rozhodli zaměřit právě na studentské hodnocení vlivu opatření na jejich život a studium a identifikovat hlavní příčiny horšího zvládání studia. Otázkami cílenými na soukromí studentů jsme se snažili proniknout do jejich každodenního života a zjistit, jak krizová opatření ovlivňují životní styl studentů, jejich sociální styky, duševní zdraví, motivaci ke studiu a jejich přístup k prokrastinaci. Každé z těchto témat je podrobně rozebráno v příslušné kapitole. V rámci takto definovaných cílů a dílčích oblastí jsme vytvořili dotazník (viz. Příloha 1), který se sestával z pěti částí. První obsahovala otázky na hodnocení vlivu opatření na každodenní život – nejdříve obecné hodnocení, následně respondenti hodnotili konkrétní předvybrané oblasti života. Ve druhé části dotazníku jsme otázky směřovali na četnost sociálních kontaktů. Respondenti na škále 1 až 5 hodnotili, do jaké míry jim chybí kontakt s deseti předvybranými skupinam duševní zdraví, prokrastinace, pandemie COVID-19, studenti, Univerzita Pardubice