Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Dyslexie: Zaostřeno na angličtinu
Autoři: Zitková Helena | Černá Monika | Zelinková Olga
Rok: 2020
Druh publikace: odborná kniha
Název nakladatele: Pasparta Publishing s.r.o.
Místo vydání: Libčice nad Vltavou
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Dyslexie: Zaostřeno na angličtinu Hlavním cílem této odborné knihy je komunikovat poznatky o dyslexii a jejím možném negativním vlivu na osvojování anglického jazyka (resp. cizího jazyka obecně) a především nabídnout postupy, strategie a techniky výuky, které tyto negativní vlivy eliminují. Publikace je ojedinělá v tom, že na ní spolupracovaly odbornice na výuku anglického jazyka a speciální pedagožka. Tento multioborový tým se snažil vzájemně propojit znalosti a pohled speciální pedagogiky a didaktiky angličtiny. Pedagogové tak v knize najdou nejen vysvětlení, co to dyslexie je a jakým způsobem ovlivňuje učení se cizímu jazyku, ale i konkrétní náměty pro stavbu běžné hodiny, v tomto případě angličtiny. Plány hodiny jsou umístěny na jedné straně knihy a na protější straně jsou komentáře, jak je možné danou aktivitu upravit pro žáky s dyslexií. Učitelé zde najdou i konkrétní materiály, které je možné ve výuce použít. Kniha je určena zejména pro učitele angličtiny, inspiraci zde najdou i vyučující jiných cizích jazyků, kteří přemýšlejí o tom, jak výuku cizího jazyka co nejvíce diferencovat a přizpůsobit individuálním potřebám dětí. Dále ji využijí i rodiče dětí s dyslexií, speciální pedagogové pracující s těmito dětmi, ale také dospívající a dospělé osoby s touto poruchou. dyslexie; výuka angličtiny; diferenciace
eng Dyslexia: Focus on English The main goal of the book is to introduce dyslexia and its possible negative impact on learning English (or foreign language in general) and especially to offer procedures, strategies and teaching techniques that eliminate these negative effects. The publication is unique in the collaboration of experts in teaching English and a special pedagogue. This multidisciplinary team tried to interconnect the knowledge and perspective of special pedagogy and ELT. In the book, teachers will find not only an explanation of what dyslexia is and how it affects learning a foreign language, but also specific ideas for building a regular English lesson. Lesson plans are located on one side of the book and on the other side there are comments on how the activities can be adapted for learners with dyslexia. Teachers will also find specific materials accompanying the lesson plans. The book is intended mainly for teachers of English, but teachers of other foreign languages who want to differentiate foreign language teaching as much as possible and adapt it to the individual needs of children will find inspiration here as well. Additionally, it can be used by parents of children with dyslexia, special educators working with these children, or adolescents and adults with this specific learning disorder. dyslexia; ELT; differentiation