Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

14th International Cultural Studies Conference & 3rd International Conference on Linguistics and Teaching/Learning English 'In/Outside the Frame'
Rok: 2018
Druh publikace: konference, workshop, výstava
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze 14. mezinárodní konference kulturních studií a 3. mezinárodní konference lingvistiky a didaktiky angličtiny 'V rámci/mimo rámec' Mezinárodní konference organizovaná Katedrou anglistiky a amerikanistiky přivítala akademické pracovníky a studenty z českých i zahraničních univerzit. V sekcích literárně-kulturní a didaktické/lingvistické účastníci konference prezentovali široké spektrum příspěvků a sdíleli své výsledky výzkumu. Společně diskutovali otázky např. v oblastech interkulturality, žánru, poezie, fikčnosti, či etnicity; analýzy diskurzů nerodilých mluvčích anglického jazyka nebo učení se anglickému jazyku ve škole a mimo školu. V rámci/mimo rámec; mezinárodní konference; kulturní studia; americká literatura; britská literatura; didaktika angličtiny; lingvistika
eng 14th International Cultural Studies Conference & 3rd International Conference on Linguistics and Teaching/Learning English 'In/Outside the Frame' The conference was organized by the Department of English and American Studies of Pardubice University. Scholars from Czech and foreign universities met in Pardubice to present and share their research findings and to discuss a variety of contributions related to the concept of ‘framing’. In two main sections (Literature and Cultural Studies, Teaching/Learning English and Linguistics), the participants analysed and commented on a wide range of topics, including interculturality; issues and approaches related to genre, poetry, fictionality, or ethnicity; non-native discourse, computer mediated communication or learning English in and outside the school. In/Outside the Frame; international conference; cultural studies; American literature; British literature; teaching/learning English; linguistics