Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Hesitation in learners’ dialogues: distribution of individual means
Rok: 2015
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Learner Corpora and English Acquisition
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 47-55
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Váhání v rozhovorech studentů: distribuce jednotlivých prostředků Kapitola se zabývá několika aspekty gramatiky mluvené řeči z perspektivy osvojování si druhého / cizího jazyka. Prezentuje analýzu žákovského korpusu zaměřenou na vybrané jazykové struktury typické pro dialog a spontánní mluvený projev. Studie zkoumá použití a distribuci různých prostředků váhání a jejich vliv na průběh přirozeného dialogu. Výsledná zjištění výzkumu jsou porovnávána se závěry studií zabývajících se mluveným projevem anglicky mluvících rodilých mluvčích s cílem identifikovat nejvýraznější rozdíly a nalézt možné vlivy rodného jazyka. žákovský korpus; mluvený jazyk; analýza diskurzu; prostředky váhání
eng Hesitation in learners’ dialogues: distribution of individual means The chapter considers several aspects of spoken grammar from the point of view of second language acquisition. It presents an analysis of a learner corpus focused on selected language structures typical of dialogue and spontaneous speech. The study explores the use and distribution of various types of hesitators and their effect on the flow of natural conversation. The final research findings are compared to the conclusions of studies of spoken discourse by English native speakers with an attempt at identifying the most salient differences and finding the potential influence of the native language. learner corpus; spoken language; discourse analysis; means of hesitation