Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

In/Outside the Frame -12th International Cultural Studies Conference & 1st International Conference on Linguistics and Teaching/Learning English
Rok: 2014
Druh publikace: konference, workshop, výstava
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze V rámci/mimo rámec - 12. mezinárodní konference kulturních studií a 1. mezinárodní konference lingvistiky a didaktiky angličtiny Konference byla organizována Katedrou anglistiky a amerikanistiky Univerzity Pardubice. Účastníci se v sekcích literárně-kulturní, lingvistické a didaktické věnovali pojmu "rámec" z různých úhlů pohledu. V literárním a kulturním panelu k "rámcům" přistoupili ve smyslu hranice, liminality, kategorizace v kontextu žánru, fikčnosti, cenzury, genderu, rasy i identity osobní či národní. V sekcích didaktické a lingvistické byly prezentovány výsledky výzkumu v oblastech interkulturní komunikace, diskurzu charakteristického pro výuku angličtiny, vzdělávání učitelů angličtiny, korpusových studií nebo pragmatických, morfologickýcjh a syntaktických aspektů konkrétních typů textů. v rámci/mimo rámec; mezinárodní konference; kulturní studia; americká literatura; britská literatura; didaktika angličtiny; lingvistika
eng In/Outside the Frame -12th International Cultural Studies Conference & 1st International Conference on Linguistics and Teaching/Learning English The event was organized by the Department of English and American Studies of the University of Pardubice. Scholars from various countries addressed the issue of ‘framing’ from several diverse perspectives. In the Literature and Cultural Studies panels, the participants analyzed the idea of border, liminality and categorization with regards to genre, fictionality, censorship as well as gender, race and identity. The speakers approached ‘frames’ not only as restrictive limitations, but also as traditional notions which are challenged and transgressed in literary and cultural discourses from different geographical locations and historical moments. The sessions on Teaching/Learning English and Linguistics were devoted to issues related to intercultural communication, classroom discourse and discipline, student teachers, learner corpora or pragmatic, morphological and syntactic features of particular text types. In/Outside the Frame; international conference; cultural studies; American literature; British literature; teaching/learning English; linguistics