Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Analýza pragmatické kompetence: Hedging v bakalářských pracích studentů učitelství anglického jazyka (pilotní studie).
Rok: 2013
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza pragmatické kompetence: Hedging v bakalářských pracích studentů učitelství anglického jazyka (pilotní studie). Pro české studenty anglického jazyka představuje osvojování pragmatické kompetence jednu z problematických oblastí. Využití vhodných jazykových prostředků oslabujících ilokuční sílu výpovědi (tzv. hedging devices), a to zejména v písemné prezentaci výzkumných zjištění v humanitním akademickém diskurzu, umožňuje autorům prezentovat jejich postoj ke zkoumanému jevu, diferencovat a hodnotit sílu dopadu prezentovaných zjištění na čtenáře a vědecké poznání. Nicméně doposud se této problematice nevěnovala dostatečná pozornost, a proto je cílem této studie prozkoumat hlavní formy, funkce a výskyt tzv. hedges (atenuace) v příslušném odborném vědeckém žánru a tyto poznatky pak promítnout do oblasti výuky rozvíjející pragmatickou kompetenci v angličtině. Na základě polypragmatického modelu, respektive funkcí, které hedging v odborném diskurzu plní, se v analýze detailně věnujeme obsahově orientovaným prostředkům oslabujícím ilokuční sílu výpovědi. Výsledky pilotáže umožní kritickou reflexi a případnou revizi zvoleného postupu. pragmatická kompetence; hedging (atenuace); akademické psaní