Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Vývojové trendy v pojetí role učitele při integrování ICT do výuky anglického jazyka
Rok: 2012
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: Kvalita ve vzdělávání: sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Název nakladatele: Univerzita Karlova v Praze
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 675-682
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vývojové trendy v pojetí role učitele při integrování ICT do výuky anglického jazyka Cílem tohoto příspěvku je vymezit roli učitele při integrování prostředků informačních a komunikačních technologií (ICT) do oborové didaktiky předmětu, který vyučují, tj. v našem případě do výuky anglického jazyka (VAJ). Příspěvek mapuje historický vývoj pojetí role učitele v tzv. Computer Assisted Language Learning (CALL), tedy počítačem podporovanému učení se cizímu jazyku, a jeho současné pojetí v této výuce na základní škole, a to jak v České republice, tak v zahraničí. Důraz je kladen na zasazení této problematiky do širšího vědního rámce edukačních, psychologických a lingvistických teorií, škol a trendů uplatňovaných ve vzdělávání integrující ICT do výuky anglického jazyka. CA(L)L; behaviouristická/strukturální fáze; komunikační fáze; integrativní fáze; technologicko-didaktické znalosti obsahu