Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Sociálně znevýhodněný v péči školního poradenského pracoviště
Autoři: Ehlová Marcela
Rok: 2012
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Sociální vyloučení v resocializačním kontextu
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 55-63
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Sociálně znevýhodněný v péči školního poradenského pracoviště Příspěvek pojednává o sociálním znevýhodnění ve vzdělávání v České republice. Sociální znevýhodnění je zde analyzováno podle definice uvedené v Zákoně o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání č. 561/2004 Sb., kde jsou sociálně znevýhodnění žáci zařazeny do kategorie žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, aby je bylo možné podpořit v zařazení se do hlavního vzdělávacího proudu. Edukace sociálně znevýhodněných dětí je jedním z klíčových problémů, který musí být úspěšně vyřešen v oblasti školní praxe, abychom mohli mluvit o úspěšné integraci této specifické sociální skupiny do společnosti. sociální znevýhodnění; školní poradenské pracoviště; integrace; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
eng Socially Disadventaged Pulil in the Care of School Counseling Center The article deals about social disadvantagement in education in the Czech Republic. Social disadvantage is here analysed according to the definition presented in the Education Act from the year 2004, in which are social disadvantaged learners included in the cathegory of learners with special educational needs to make them supported in their succesful school integration. Education of socially disadvantaged pupils is one of the key problems which must be successfully solved in a school practise to speak about succesful integration of this specific group into society. social disadvantagement; school counseling center; integration; pupils with special educational needs