Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Možnosti zlepšení výslovnosti studentů učitelství anglického jazyka
Autoři: Černá Monika
Rok: 2012
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Možnosti zlepšení výslovnosti studentů učitelství anglického jazyka Problematika výslovnosti v anglickém jazyce je v poslední době často diskutována v souvislosti s ranou výukou cizích jazyků a ve vztahu k funkci angličtiny jako jazyka mezinárodní komunikace. Z hlediska cílů výuky výslovnosti jsou budoucí učitelé specifickou skupinou, vezmeme-li v úvahu důležitou roli učitele jako modelu výslovnosti pro žáky. Fonologická kompetence studentů nastupujících do vysokoškolského studia je však často daleko od požadavku osvojení si zřetelné a přirozené výslovnosti a intonace, který je artikulován ve Společném evropském referenčním rámci pro úroveň B2, tedy pro vyšší úroveň státní maturity. Prezentovaný akční výzkum je příspěvkem k zlepšení kvality učitele anglického jazyka. Jeho cílem je navrhnout a v kontextu pregraduální přípravy ověřit strategie, které budou směřovat k destabilizaci fonologického systému a dosažení pozitivních změn ve výslovnosti. Poster prezentuje teoretická východiska i jednotlivé aspekty metodologie akčního výzkumu, konkrétně jeho fáze, již implementované intervenční strategie, realizovaný sběr dat, plánované analýzy a očekávané výsledky. Akční výzkum, učitel anglického jazyka, výslovnost, přípravné vzdělávání učitelů