Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Výzkum individuálních příběhů učení se angličtině jako cizímu jazyku
Autoři: Černá Monika
Rok: 2011
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výzkum individuálních příběhů učení se angličtině jako cizímu jazyku Studie je zaměřena na procesy osvojování anglického jazyka českými uživateli v českém vzdělávacím kontextu, chce odpovědět na otázky: zda je raný začátek cizojazyčné výuky výhodou z hlediska dosažené úrovně komunikační kompetence při vstupu do univerzitního studia a jaké faktory, kdy a jak procesy učení se cizímu jazyku ovlivnily. Co se týká výzkumné metodologie, jedná se o smíšený design, prohlubující model. Z hlediska časového je design sekvenční. Nejprve byl realizován kvantitativní výzkum ve skupině téměř dvou set respondentů. Výsledky naznačují, že raný začátek cizojazyčné výuky, ani čas věnovaný této výuce nejsou rozhodující determinanty. Kvantitativní výzkum potvrdil individuální charakter procesů učení se cizímu jazyku a identifikoval jedince, kteří nemohli profitovat z raného začátku výuky ani z extenzivního kontaktu s jazykem, a přesto splnili vstupní požadavky. Kvalitativní výzkum jejich příběhů učení je zacílen na identifikaci vlivných faktorů a potenciálních ´kritických období´. učení / osvojování cizího jazyka, individuální příběhy učení