Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Chicago, Greenwich Village and Provincetown: American theatre becomes little
Autoři: Sampey Daniel Paul
Rok: 2011
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: American and British Studies Annual
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 131-145
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Chicago, Greenwich Village a Provincetown: Americké divadlo se stane malé Na počátku 20. století, desítky malých divadel se objevily ve Spojených státech. Ke konci 1910s, divize se začala objevovat v mnoha těchto organizací. Tyto rozdělí mohou být rozděleny zpravidla mezi politicky radikální či umělecky experimentální frakce proti tradiční kontingent hledat širší publikum, které by přilákaly vyšší výrobní hodnoty. Do 1980 Provincetown hráči měli být málo víc než poznámka pod čarou v kanonickém americké historii divadla, skupiny, která produkovala Eugene O'Neill první hry. Od té doby však jiný účet vyjde, která naznačuje, větší význam pro skupinu. Tento příběh se soustředí na George Cram Cook a Susan Glaspell nespokojenost s obchodní ambice Washington Square hráči a jejich rozhodnutí rozdělit z nich. Tento příběh skupiny Provincetown také obsahuje zásadní příspěvky žen, zejména, že zavedené romanopisec Glaspell, ve všech aspektech výroby v prvních letech Provincetown.Formativní roli žen v jiných počátkem 20. století, americký firmy budou zmíněny v tomto dokumentu také. Americké drama, little theatre, Provincetown Players, Susan Glaspell, George Cram Cook, Eugene O’Neill
eng Chicago, Greenwich Village and Provincetown: American theatre becomes little ABSTRACT At the outset of the 20th century, dozens of small theatre companies sprang up across the United States. Towards the end of the 1910s, divisions began to emerge in many of these organizations. These splits may be categorized generally as between a politically radical or artistically experimental faction against a more traditional contingent seeking the larger audiences which would be attracted by higher production values. By the 1980s the Provincetown Players had become little more than a footnote in canonical American theatre history as the group that produced Eugene O’Neill’s first plays. Since then, however, another account has come forth that suggests a larger significance for the group. This narrative centers on George Cram Cook and Susan Glaspell’s dissatisfaction with the commercial ambitions the Washington Square Players and their decision to split from them. This story of the Provincetown group also features the fundamental contributions of women, particularly that of established novelist Glaspell, in all aspects of production during the early years of the Provincetown Players. The formative roles of women in other early 20th century American companies will be touched upon in this paper as well. American drama, little theatre movement, Provincetown Players, Susan Glaspell, George Cram Cook, Eugene O’Neill