Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Turn taking devices in on-line asynchronous communication.
Rok: 2010
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Prostředky střídání replik v online asynchronní komunikaci. Prezentace se pokouší ukázat, jak se strategie střídání replik v rozhovoru liší u tohoto způsobu komunikace od komunikace tváří v tvář, jak jsou tyto strategie podmíněny komunikačním mediem a jak jsou ovlivněny účelem konkrétní diskuse. Výzkum je založen na srovnání dvou korpusů online diskusí a ukazuje posun funkcí některých prostředků typických pro psanou komunikaci (jako je název a pozdrav). Dále se zabývá stupněm inkoherence způsobené přerušeným spojením dvou replik a překrýváním se replik, což jsou situace běžné v APK, a zkoumá prostředky používané k překonání potíží při organizaci interakce. Je zjevné, že ačkoli jednotlivé repliky jsou v APK propojeny daleko volněji než při komunikaci tváří v tvář, potenciálnímu nedorozumění je zabraňováno použitím kompenzačních strategií. počítačová komunikace; asynchronní diskusní fórum; strategie střídání replik v rozhovoru; textová analýza; koherence komunikace.
eng Turn taking devices in on-line asynchronous communication. The paper attempts to show how turn taking strategies in asynchronous forums differ from face-to-face communication, how they are conditioned by the medium and also how they are influenced by the aim of a particular discussion. The research is based on comparison of two corpora of on-line discussions with different topics and aims, and it shows the shift of functions of typical written devices such as titles, greetings etc. It also explores the degree of incoherence caused by disrupted adjacency and overlapping exchanges, which seems to be quite common in asynchronous CMC, and studies the means used in order to overcome the difficulties with interactional management. It is evident that even if interactive exchanges in asynchronous CMC tend to be linked together less tightly than face-to-face communication, the potential confusion is prevented by adopting compensatory strategies. computer mediated communication; asynchronous discussion forum; turn taking strategies; discourse analysis; coherence of communication.