Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Complexity of expression in students' on-line chat contributions.
Rok: 2010
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Komplexnost vyjadřování v příspěvcích studentských chatů. Přednáška prezentuje výzkum týkající se komplexnosti vyjadřování internetové asynchronní komunikace. Jsou srovnávány přibližně stejně velké jazykové korpusy obsahující příspěvky studentů angličtiny. Jde o dvě online asynchronní fóra, která doprovázela dva kurzy v rámci přípravy budoucích učitelů angličtiny. Vzhledem k tomu, že tyto diskuse měly odlišné téma i odlišný účel, byl odlišný i způsob komunikace. První fórum bylo zaměřeno na sociální interakci a druhé na diskusi o problému, přičemž rozdíl v jejich zaměření se odrazil i v rozdílných strukturách, které účastníci používali. Lze konstatovat, že délka zpráv i jejich struktura je výrazně ovlivněna účelem této komunikace; zprávy zacílené na interakci jsou daleko kratší a jednodušší. V prezentaci jsou uvedeny podrobné údaje, které jsou diskutovány a komentovány. počítačová komunikace; osobní komunikace; asynchronní diskusní fórum; psaný a mluvený jazyk; textová analýza.
eng Complexity of expression in students' on-line chat contributions. The talk presents a research concerning the complexity of language of on-line asynchronous communication. Two corpora of a similar size are compared where students’ contributions were collected. They represent two on-line asynchronous forums which supported two courses of the TEFL Programme. Since the discussions had different topics and objectives, the way of communication also differed. The first was social interaction oriented while the second was topic discussion oriented; and the difference in focus reflected also in different structures used by participants. It can be generalized that length of messages is significantly influenced by the purpose of the forum and also the structure of a message differs; sentences in forum focused on social interaction are shorter, less complex and simpler. Detailed data are shown, discussed and commented in the presentation. computer mediated communication; face-to-face communication; asynchronous forum; written and spoken language; discourse analysis.