Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Faktor času v procesech učení se cizímu jazyku
Autoři: Černá Monika
Rok: 2010
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Faktor času v procesech učení se cizímu jazyku V poslední době se stále častěji setkáváme s tím, že se začátek cizojazyčné výuky posouvá do raného dětství. Zastánci tohoto trendu argumentují mimo jiné tím, že se pro rozvoj cizojazyčné komunikativní kompetence získá více času. Příspěvek prezentuje dílčí závěry retrospektivní longitudinální studie zaměřené kromě jiného na faktor času v procesech učení anglického jazyka u studentů bakalářského studijního oboru Anglický jazyk – specializace v pedagogice. Čas je uvažován jako kvantitativní kategorie, studie zjišťuje čas na učení se anglickému jazyku ve formálním a neformálním vzdělávacím kontextu, do jisté míry postihuje i učení incidentální. Cílem prezentované části studie bylo zjistit, v jakém věku se jednotliví studenti dostali do kontaktu s angličtinou, kolik času učení se angličtině v jednotlivých vzdělávacích kontextech až do okamžiku přijímací zkoušky věnovali a jaký je vztah mezi časem na učení a dosaženými výsledky u této zkoušky. cizí jazyk; učení; faktor času