Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Prezentace pravěké a archaické religiozity ve středoškolské výuce dějepisu
Autoři: Titz Pavel
Rok: 2010
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Pantheon
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 101-110
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Prezentace pravěké a archaické religiozity ve středoškolské výuce dějepisu Příspěvek analyzuje na soudobých učebnicích dějepisu pro střední školy s doložkou MŠMT způsob, jakým je studentům prezentována pravěká a archaická religiozita jako fenomén univerzálně lidský. Tento aspekt lidské kultury je zde vesmes pomíjen nebo jen stručně a nevhodně redukován na materiální projevy a tudíž nedává studentům možnost nahlédnout evoluci jednoho z klíčových momentů lidské kultury, nemluve o zpřístupnění moderních poznatků v této oblasti získaných kognitivním přístupem. pravěká religiozita;archaická religiozita;výuka;kurz dějepisu
eng The Depiction of Prehistoric and Archaic Religiosity in Czech High School History Courses The contribution aims to describe particular problem of up to date description of the birth and subsequent development of human religiosity and the establishment of the first (prehistoric and archaic) religions in available Czech High School History textbooks. Czech Ministry of education publishes more or less regularly "List of recommended texts/textbooks for Secondary Schools". History textbooks are not only scarse but relevant description of above mentioned topics is generally inadequate or is even absent. History courses seem to be the only suitable units that can deal with the evolutional essence of human religiosity. Though the textbooks focus mainly on hard data and the results of modern cognitive approaches remain unexpressed. Prehistoric Religiosity;Archaic Religions;Education;History Courses