Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Using corpora for teaching English subordinate clauses
Rok: 2009
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: English for Life, South Bohemian Anglo-American Studies 3
Název nakladatele: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání: České Budějovice
Strana od-do: 76-80
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití korpusů pro výuku anglických vedlejších vět Článek se zabývá faktory ovlivňujícími rozšíření kurzů připravujících učitele jazyků o části zaměřené na využití korpusů. Rovnováha mezi přístupem založeným na jazykové intuici a přístupem opřeným o jazykové korpusy je důležitá nejen pro lingvistický výzkum, ale i pro vzdělávání budoucích učitelů, a proto je žádoucí začlenit tyto aktivity do jejich programu. V článku je prezentován jeden konkrétní úkol stanovený v rámci předmětu Syntaxe anglického jazyka: studenti mají nastudovat jeden typ vedlejších vět, připravit souhrn teoretických poznatků, najít patřičné příklady těchto struktur v korpusu a definovat jejich funkci. Celý proces je ilustrován na příkladu autentických příkladů vedlejších vět s ?that?, které postmodifikují podstatné jméno. Syntax anglického jazyka;jazykové korpusy;vedlejší věty;nominální fráze
eng Using corpora for teaching English subordinate clauses The paper deals with the factors influencing the incorporation of data-driven learning components into the courses of pre-service teacher training. The balance between the intuition-based approach and corpus-based approach is important not only for the linguistic research but also for English language teachers? education and thus it is desirable to include activities working with findings from language corpora. One particular example of the assignment within the course of English syntax is presented in the paper: students are supposed to study one type of subordinate clauses in English, to prepare a summary of theoretical background, then to find appropriate examples of the structures in a corpus and to state their functions. The process is illustrated on the discussion of authentic examples of one particular structure ? ?that? clauses postmodifying a noun. English syntax;language corpora;subordinate clause;noun phrase