Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Teacher´s Resource Book. Methodology for Very Early Language Learning. Part I.
Autoři: Černá Monika
Rok: 2009
Druh publikace: odborná kniha
Název nakladatele: Art D - Grafický ateliér Černý s. r. o.
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 1-18
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Kniha pro učitele. Metodika rané výuky cizích jazyků. První část. První část Knihy pro učitele je teoretickým úvodem do problematiky rané výuky cizích jazyků. V tomto kontextu pojem raná výuka označuje dvouleté děti, které si začínají osvojovat cizí jazyk v prostředí mimo rodinu. Teoretická část uvádí potenciální výhody raného začátku cizojazyčné výuky a definuje podmínky, za kterých může tato výuka přinést očekávané výsledky. Dále jsou formulovány didaktické principy a představen sylabus pro ranou výuku cizích jazyků. raná výuka cizích jazyků;teoretická východiska;principy;sylabus
eng Teacher´s Resource Book. Methodology for Very Early Language Learning. Part I. Part I of the book, the theoretical part, provides an introduction into very early language learning, which refers to the situation when children aged two start to learn a foreign language in other than family settings. Part I aims to shed light on the nature of very early language learning by dispelling myths and by considering advantages of the very early start. Moreover, it defines conditions under which the process of learning is likely to be effective and didactic principles to guide teachers´ everyday practice. Lastly, it summarizes the principles of syllabus design and relates the theoretical background of very early language learning to the yearly curriculum presented in Part II (a collection of worksheets). very early language learning;theoretical background;principles;syllabus