Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Depicting Postmodern Adolescence in American Coming-of-Age Novels
Rok: 2009
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Zobrazení postmoderního dospívání v amerických vývojových románech Příspěvek analyzoval několik románů Annie John, Gwendolyn Brooks a Paule Marshal z hlediska toho, jak zobrazují komplexní problematiku dospívání člena etnické menšiny a dále definoval moje pojetí postmoderního Bildungsromanu. adolescence;postmoderní Bildungsroman;Annie John;Gwendolyn Brooks;Paule Marshal
eng Depicting Postmodern Adolescence in American Coming-of-Age Novels Focusing on several American coming-of-age novels - Annie John by Jamaica Kincaid, Maud Martha by Gwendolyn Brooks and Brown Girl, Brownstones by Paule Marshall - the paper discussed literary representations of adolescence set in postmodern times and attempted to define the postmodern, ethnic coming-of-age novel as a new variation of the classical Bildungsroman genre. Attention was paid to issues such as personal and ethnic identity, peer and community acceptance, family dynamics, rites of passages. The paper also tried to prove that despite some critical claims that the genre is ?dead,? it is, on the contrary, a very potent literary form allowing authors to address various social and cultural aspects, such as marginality and centrality, ethnicity and main stream identity, assimilation, etc. postmodernism;Bildungsroman;coming-of-age;ethnicity;Annie John;Gwendolyn Brooks;Paule Marshal