Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance


Inovace výuky kulturněhistorických a filologických předmětů. Výuka v terénu ? proměny kulturní identity a kulturněhistorického místopisu Panonské nížiny

Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program: Interní rozvojová soutěž
Období realizace: 01.01.19 - 30.11.19
Pracoviště: Fakulta filozofická - Katedra literární kultury a slavistiky
Hlavní řešitel: Kouba Miroslav
Spoluřešitelé: Panoch Pavel
Popis:
Projekt si klade za cíl rozšířit spektrum výukových metod ve vybraných kulturněhistorických a filologických kurzech o tematicky ucelenou exkurzi. Pozornost výuky v terénu bude věnována poznání méně známých, přesto však významných fenoménů slovesné i hmotné kultury jihovýchodní Evropy, jež tematizují nejrůznější polohy vztahů mezi centry a periferiemi evropského kulturního dění. Vybráno bylo šest míst v Srbsku a Chorvatsku, jež reprezentují zajímavou architektonickou zástavbu s řadou kulturních analogií s historickou pamětí střední Evropy. Jedná se o Subotici (příklad jihouherské secese), Novi Sad (barokní koncepce města, historizující slohy a meziválečná architektura) a Petrovaradinskou pevnost (multikulturalita Vojenské krajiny), Fruškou Goru (soubor pravoslavných klášterů), Vukovar (symbol rozpadu Jugoslávie) a Osijek (příklad chorvatského baroka). Součástí odborné exkurze bude aktivní zapojení studentů formou připravených referátů o důležitých aspektech daného místa.