Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

default alt ff
Routes and Destinations: Learning histories of Czech speakers of English and their achievement in selected communicative language competences
Kniha je jedním z hlavních výstupů mezioborového výzkumného projektu Aspects of English Language Acquisition of Czech Learners at the Onset of Teacher Education (GA ČR 13-25982S). Přínos realizovaného výzkumu pro oblast osvojování druhého jazyka, tzv. Second Language Acquisition, spočívá v tom, že výzkumné studie byly zaměřeny nejen na morfosyntaktické, ale také na fonologické i pragmatické aspekty osvojování angličtiny, na individuální rozdíly mezi učícími se jedinci a na jejich komplexní zkušenost s učením se angličtině. Přínos je dále spatřován ve využití moderních technologií (zejména tzv. concordancing software) při analýzách mluveného jazyka studentů a v implementaci metodologie smíšeného výzkumu. 
První kapitola je věnována výzkumnému designu, druhá a třetí kapitola prezentuje výsledky kvantitativní a kvalitativní analýzy individuálních příběhů učení. Ve čtvrté kapitole jsou představeny výsledky analýz korpusu mluvené angličtiny českých studentů (Corpus of Czech Students’ Spoken English) z hlediska gramatiky a diskurzu. Kapitola pět je zaměřena na vybrané aspekty anglické výslovnosti českých studentů při hlasitém čtení. Šestá kapitola integruje výzkumná zjištění získaná napříč výše uvedenými oblastmi a hledá možné souvislosti mezi typem získané zkušenosti s učením a dosaženou úrovní některých lingvistických a pragmatických kompetencí v mluvené angličtině vybraných studentů. Závěrečná kapitola sumarizuje výzkumná zjištění, formuluje doporučení pro vzdělávací praxi, diskutuje limitace provedeného výzkumu a možný směr dalšího bádání.
Pardubice: Univerzita Pardubice
2016
ISBN:  978-80-7560-034-9
408 stran
CONTENTS
Acknowledgements                
List of abbreviations             
Introduction
Chapter 1 - Research methodology
Monika Černá & Jaroslava Ivanová & Šárka Ježková - 
Chapter 2 - Individual learning histories: Quantitative study  
Monika Černá  
Chapter 3 - Individual learning histories: Qualitative study
Monika Černá    
Chapter 4 - Learner corpus analyses (grammar and discourse) 
Libuše Hornová & Šárka Ježková  
Chapter 5 - Selected pronunciation features in focus
Jaroslava Ivanová  
Chapter 6 - At an intersection of research findings
Monika Černá & Libuše Hornová & Jaroslava Ivanová & Šárka Ježková  
Chapter 7 - Conclusions
   
Summary                          
References                       
Appendices                      
Index