Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Příspěvek k diskusi o metodologických problémech diagnostiky didaktické znalosti obsahu
Rok: 2008
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Metodologické problémy výzkumu a diagnostiky didaktických znalostí obsahu
Název nakladatele: PAIDO
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 37-50
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Příspěvek k diskusi o metodologických problémech diagnostiky didaktické znalosti obsahu Příspěvek navazuje na studii M. Píšové a P. Brebery in Janík a kol. (2007). Pozornost je věnována preaktivní fázi vyučování, tj. didaktické znalosti obsahu v procesech projektování výuky a jejímu rozvoji u studentů učitelství anglického jazyka v průběhu klinického roku, přičemž vedle prezentace výsledků výzkumu (cca 130 respondentů) jsou diskutovány možnosti a limity zvolené metodologie (kvantitativní výzkum). didaktická znalost obsahu;preaktivní fáze vyučování;profesní vývoj dovednosti dlouhodobého plánování u budoucích učitelů anglického jazyka
eng A contribution to the discussion about methodological problems of PCK diagnosis The article builds on the study by M.Píšová and P.Brebera in Janík et al. (2007). It focuses on the preactive phase of teaching, i.e. on pedagogical content knowledge and its development in the processes of long-term planning in ELT student teachers during their long-term teaching practice, the so-called clinical year. Research results (130 respondents) are discussed together with a closer look at the advantages and limitations of the methodologiy deployed in the investigation (quantitative research). pedagogical content knowledge;preactive phase of teaching;professional development of long-term planning in future teachers of English