Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Dimenze hodnot v konceptu interkulturní kompetence
Autoři: Kostková Klára
Rok: 2008
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Dimenze hodnot v konceptu interkulturní kompetence Problematika hodnot ve vzdělávání - v širší perspektivě problematika rozvoje interkulturní kompetence je reflektována jednak na centrální evropské úrovni, ale i na, pro nás relevantní, naší národní úrovni, a to např. v Bílé knize, RVP ZV a dále v jednotlivých ŠVP konkrétních základních škol, kde rozvoj základních domén interkulturní kompetence (tedy postojů a hodnot, znalostí, vědomí sebe sama i ostatních a dovednosti v cizím jazyce) prostupuje všemi vzdělávacími oblastmi. Toto klade nové požadavky na učitele v praxi, ale i na vzdělavatele budoucích učitelů, a to jak v oblasti obsahové, tak procesuální. interkulturní kompetence; interkulturní výchova; domény interkulturní kompetence; hodnotová dimenze; vzdělávání učitelů
eng The value dimension in the concept of Intercultural competence The issue of values in the educational context - in a broader perspective the issue of evolving Intercultural competence is reflected not only at the central European level, but also, relevant for us, it is already present in various educational documents at our national level, e.g. the White Paper, RVP ZV, consequently elaborated into particular ŠVP at the level of individual schools where evolvement of the basic domains of Intercultural competence (attitudes and values, knowledge, awareness of self and others and proficiency in the host language) penetrate through all the educational areas. This poses new demands not only on the teachers in practise but also on the educators of future teachers ? both in the content as well as procedural areas. Intercultural competence; Intercultural education; domains of Intercultural competence; dimension of values; PRESETT