Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

K možnostem zkoumání profesní kompetence učitele cizích jazyků v některých jejích doménách
Autoři: Kostková Klára | Brebera Pavel
Rok: 2008
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Metodologické problémy výzkumu a diagnostiky didaktických znalostí obsahu
Název nakladatele: PAIDO
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 51-64
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze K možnostem zkoumání profesní kompetence učitele cizích jazyků v některých jejích doménách Příspěvek se pokouší nastínit některé možnosti výzkumného uchopení procesů rozvoje didaktických znalostí obsahu u učitele cizího jazyka. Východiskem naší argumentace je jednak holistické pojetí profesní kompetence učitele a dále pak její oborově ukotvený znalostní základ. V kontextu požadavků kurikulární reformy a zároveň s ohledem na specifika učitelství anglického jazyka se zde zaměříme na dvě záměrně zvolené domény profesní kompetence: projektovací kompetence a interkulturní komunikativní kompetence učitelova profesní kompetence;vybrané domény;projektování kurikula a interkulturní komunikativní kompetence
eng To the research potentialities of foreign language teacher´s professional competence in some of its domains The paper tries to outline some research potentialities of foreign language teacher´s developmental processes in pedagogical content knowledge. Our argumentation builds on the holistic conception of teacher?s professional competence as well as its knowledge base deeply rooted in subject matter knowledge. In the context of the needs of curriculum reform, together with regard to the specifics of English language teaching, we purposely focus on two selected domains of professional competence: curriculum development and intercultural communicative competence. teacher´s professional competence;selected domains;curriculum development and intercultural communicative competence